یک کارشناس امور نظامی گفت تهدید‌های آمریکا علیه کره شمالی، این کشور را وادار به دستیابی به کلاهک هسته‌ای کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی؛ «بروس گاگنون»، کارشناس ارشد مرکز جهانی مبارزه با تسلیحات نظامی، در مصاحبه با این شبکه روسی اظهار داشت: در حقیقت به جای پیونگ‌یانگ، این واشنگتن است که باید مورد بازخواست و شماتت قرار بگیرد. تهدیدات همیشگی جنگ با کره شمالی، موجب می‌شود این کشور را به در اختیار گرفتن سلاح‌های بیشتر ترغیب کنیم.

این کارشناس در ادامه به برتری نظامی آمریکا در برابر کره شمالی اشاره کرد و اظهار داشت: بعید به نظر می‌رسد کره شمالی خواستار مقابله مستقیم با آمریکا باشد، در حالیکه از برتری نظامی آن آگاه است. هدف اصلی پیونگ‌یانگ از توسعه موشکی و برنامه هسته‌ای، پاسخی به اقدامات مداخله‌جویانه واشنگتن است. به عقیده من کره شمالی در فکر آغاز جنگ با آمریکا نیست. این کشور فقط 4 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد؛ حال آنکه تعداد کلاهک‌های هسته‌ای ارتش آمریکا به 6 هزار و 800 عدد می‌رسد. آمریکا به طور مداوم در حال آزمایش کردن موشک‌های اتمی خود است که از پایگاه «واندربرگ» کالیفرنیا به سمت اقیانوس آرام شلیک می‌شوند. علاوه بر آن، سامانه دفاع موشکی آمریکا در منطقه مستقر شده که نه تنها تهدیدکننده امنیت کره شمالی است؛ بلکه امنیت روسیه و چین را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد. طبیعی است با این اقدامات آمریکا، کره شمالی به فکر دفاع از خود باشد.بنابراین آمریکا عامل اصلی دستیابی کره شمالی به کلاهک هسته‌ای است.

«گاگنون» در ادامه اظهار داشت: جنگ میان کره شمالی و آمریکا هم‌اکنون نیز در جریان است؛ زیرا اساسا این دو کشور هرگز پس از ماجرای دشمنی‌های دهه 1950 میلادی، با یکدیگر توافق صلح امضاء نکردند. تا زمانیکه آمریکا حاضر به امضای یک توافقنامه صلح نشود و به بازی‌های نظامی خود در مرزهای کره شمالی ادامه دهد، آنچه پیونگ‌یانگ انجام می‌دهد فقط واکنشی طبیعی به ترس از حملات قریب‌الوقوع آمریکا است.

یوگوسلاوی، افغانستان، لیبی، عراق و سوریه در فهرست جدیدترین قربانیان سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا قرار دارند. در چنین شرایطی، آزمایش‌های موشکی پیونگ‌یانگ و یا برنامه هسته‌ای آن فقط جنبه دفاعی در برابر تهدیدات آمریکا را دارد.

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، پنجشنبه تهدید کرد پاسخ به کره شمالی با آتش و جنگ خواهد بود.

 

انتهای پیام/

یک کارشناس امور نظامی، تهدیدهای آمریکا را عامل اقدامات کره شمالی دانست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار