یک مقام ارشد دولتی در هند مدعی شد این کشور قصد دارد همه 40 هزار مسلمان روهینگیایی را که در این کشور زندگی می‌کنند، اخراج کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز ، یک مقام ارشد در دولت هند روز دوشنبه گفت همه 40 هزار مسلمان روهینگیایی که در این کشور زندگی می کنند ، مهاجران غیرقانونی به شمار می روند و این کشور قصد دارد همه آنها، حتی آنهایی را که در آژانس پناهجویان سازمان ملل ثبت نام کرده اند، از هند اخراج کند.
 
کایرن ریجیجو معاون وزیر کشور هند هفته گذشته در پارلمان گفت دولت مرکزی به مقامات ایالتی دستور داده است همه مهاجران غیرقانونی از جمله روهینگیاها را شناسایی و از این کشور اخراج کنند. روهینگیاها در کشور میانمار که اکثریت آن را بودایی ها تشکیل می دهند با آزار و اذیت روبرو هستند. 

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل برای حدود 16 هزار و 500 روهینگیایی ساکن هند اوراق هویت صادر کرده است که بنا به اعلام این سازمان به آنها کمک می کند از «آزار و اذیت، بازداشت های بی دلیل و اخراج از کشور در امان بمانند.»

ولی ریجیجو که از افراد بسیار مطرح در دولت ملی گرای نارندرا مودی نخست وزیر هند به شمار می رود در مصاحبه ای گفت این اقدام کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل بی مورد است. وی گفت:«آن ها این کار را انجام میدهند و ما هم نمی توانیم جلوی ثبت نام آنها را بگیریم. ولی ما پیمان مربوط به پناهجویان را امضا نکرده ایم. تا جایی که به ما مربوط می شود، روهینگیاها همگی مهاجران غیرقانونی هستند و هیچ حقی برای زندگی در این جا ندارند. هر کسی که مهاجر غیرقانونی است اخراج خواهد شد.»

دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در هند روز دوشنبه اعلام کرد اصول بازنگرداندن مهاجران به جایی که آنها با تهدید مواجه هستند بخشی از حقوق بین الملل است و اجرای آن برای همه کشورها فارغ از عضویت آنها در کنوانسیون پناهجویان،‌ الزام آور است. 

روهینگیاها در هند در معرض اظهارنظرهای خصمانه ای قرار دارند و در طول ماه های گذشته، تظاهرات متعددی علیه آنها در هند برگزار شده است. 

هند روز جمعه اعلام کرد این کشور گفتگوهایی را با مقامات بنگلادش و میانمار درباره طرح اخراج روهینگیاها برگزار کرده است. 

اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار که لقب تحت آزارترین اقلیت را در جهان دارد سالیان سال است از حقوق اساسی از قبیل حق شهروندی، آزادی در تردد و سایر حقوق اساسی خود در این کشور محروم هستند. 
 
انتهای پیام/
 

هند همه مسلمانان روهینگیا ساکن این کشور را اخراج می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار