همزمان با هفته دولت؛

بهره برداری از هزار و ۳۱۶ پروژه طی هفته دولت در خراسان رضوی

همزمان با هفته دولت هزار و ۳۱۶ پروژهدر خراسان رضوی به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در این نشست خبری به مناسب آغاز هفته دولت گفت: طی هفته دولت، مجموع کل پروژه‌های افتتاحی دستگاه‌های اجرایی استان به تعداد ۱۳۱۶ پروژه با اعتبار کل هزینه شده ۱۳۹۴۵ میلیارد ریال بوده که تعداد ۳۷ دستگاه اجرایی و ۴۳ شهرداری در سطح استان در افتتاح پروژه‌ها سهیم می‌باشند.


وی افزود: از این تعداد ۱۴۴ پروژه، از محل اعتبارات ملی با اعتبار هزینه شده ۱۵۷۴ میلیارد ریال، ۱۸ پروژه، از محل اعتبارات ملی استانی شده با اعتبار هزینه شده ۲۴۱ میلیارد ریال و ۵۶۴ پروژه، از محل اعتبارات استانی با اعتبار هزینه شده ۸۸۴ میلیارد ریال و مابقی به تعداد ۵۹۰ پروژه با اعتبار ۱۱۲۴۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات سایر منابع (منابع داخلی، تسهیلات و مشارکتی) می‌باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: به لحاظ اعتباری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت مخابرات و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ترتیب با ۳۳۵۲ و ۱۳۰۶ و ۱۱۰۳ میلیارد ریال دارای بیشترین اعتبار پروژه افتتاحی می‌باشند.

رشیدیان افزود: به لحاظ تعداد پروژه قابل بهره برداری، بیشترین تعداد پروژه افتتاحی مربوط به شرکت توزیع نیروی برق استان، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مشهد به ترتیب با ۱۶۴، ۱۵۸ و ۱۲۸ پروژه می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: به لحاظ اعتباری، شهرستان‌های مشهد با ۴۱۸۷ میلیارد ریال، چناران با ۲۳۹۲ میلیارد ریال و نیشابور با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال دارای بیشترین اعتبار هزینه شده پروژه‌های افتتاحی می‌باشند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: به لحاظ تعدادی، شهرستان مشهد با ۱۳۰ پروژه و شهرستان‌های قوچان و نیشابور به ترتیب با ۸۹ و ۷۸ پروژه قابل بهره برداری، دارای بیشترین پروژه افتتاحی در بین شهرستان‌های استان می‌باشند.

رشیدیان گفت: از نظر موضوعی پروژه‌های افتتاحی نیز فصل صنعت: پروژه‌های صنعتی و معدنی ۱۸ طرح با اعتبار ۳۳۵۲ میلیارد ریال در سطح استان خراسان رضوی با افزایش ۴۰ درصدی نسبت به هفته دولت سال گذشته که مبین توجه دولت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و ایجاد اشتغال می‌باشد.

وی افزود: فصل مسکن (مسکن مهر و روستایی): احداث واحد‌های مسکن مهر در سطح استان به تعداد ۲۱۸۲ واحد (۱۷۱۴ واحد در شهر جدید گلبهار و ۴۶۸ واحد در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر) مجموعا با اعتبار هزینه شده ۱۳۱۸ میلیارد ریال و تعداد ۳۳۸۳ واحد مسکن روستایی با اعتبار هزینه شده ۱۷۱۴ میلیارد ریال از جمله پروژه‌ها است.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: در فصل انرژی: اجرای پروژه‌های احداث و اصلاح شبکه توزیع و احداث پست برق به تعداد ۱۸۶ پروژه با اعتبار ۱۱۵۳ میلیارد ریال و اجرای پروژه‌های گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌ها و صنایع استان به تعداد ۱۵ پروژه و اعتبار هزینه شده ۳۳۸ میلیارد ریال، از دیگر پروژه‌ها است.

رشیدیان گفت: در فصل ارتباطات و مخابرات: پروژه‌های مخابراتی در سطح استان به تعداد ۱۳ طرح، با اعتبار ۱۳۶۷ میلیارد ریال مشتمل بر توسعه فیبر نوری، تلفن ثابت، ADSL و تجهیزات ۳G و ۴G از جمله پروژه‌های افتتاحی است.

وی افزود: در فصل بهداشت و درمان: اجرای ساختمان‌های بیمارستان‌ها، اورژانس، مراکز خدمات بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت، مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، نیشابور، سبزوار، گناباد و تربت حیدریه به تعداد ۱۷۴ پروژه با اعتبار ۱۲۱۰ میلیارد ریال  به بهره برداری می‌رسد.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در فصل کشاورزی: در پروژه‌های آبیاری تحت فشار، احداث استخر ذخیره و لوله گذاری، مرغداری، گاوداری شیری و گلخانه و ... به تعداد ۱۵۸ پروژه با اعتبار هزینه شده ۶۴۲ میلیارد ریال، نیز افتتاح می‌شود.

رشیدیان گفت: پروژه‌های فصل عمران و توسعه شهری که توسط شهرداری‌های استان به بهره برداری خواهند رسید به تعداد ۱۲۸ پروژه و با اعتبار هزینه شده ۶۰۷ میلیارد ریال، می‌باشد.

وی تصریح کرد: در فصل تامین آب: اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی به تعداد ۳۹ پروژه و اعتبار هزینه شده ۲۴۴ میلیارد ریال اجرای طرح‌های آبرسانی به شهر‌های استان ۱۶ پروژه با اعتبار هزینه شده ۲۴۵ میلیارد ریال (مشهد و سایر شهر‌های استان)، در هفته دولت امسال به بهره برداری می‌رسد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در فصل عمران و توسعه روستایی ۳۱۸ پروژه با اعتبار ۳۱۵ میلیارد ریال، در فصل حمل و نقل جاده ای: احداث، مرمت و روکش راه‌های روستایی و بین شهری ۱۹ پروژه با اعتبار ۲۴۷ میلیارد ریال و آموزش: احداث و نوسازی ۴۷ مدرسه با اعتبار هزینه شده ۲۲۴ میلیارد ریال، افتتاح می‌شود.

رشیدیان درخصوص سطح بندی پروژه‌های افتتاحی، افزود: پروژه‌ها به ۴ سطح می‌باشد. تقسیم بندی می‌شود که سطح یک: پروژه‌های با اعتبار هزینه شده بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال: مجموع این پروژه‌ها ۲۲ پروژه باحدود ۹۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار می‌باشد که توسط وزرا و یا استاندار افتتاح می‌شود.

وی گفت: در سطح دو: پروژه‌های با اعتبار هزینه شده بین ۱۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال: مجموع این پروژه‌ها ۱۲۳ پروژه با اعتبار ۳۱۵۹ میلیارد ریال می‌باشد که توسط معاونان استاندار افتتاح خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی خاطر نشان کرد: درسطح سه: پروژه‌های با اعتبار هزینه شده بین ۱ میلیارد تا ۱۰ میلیارد ریال: مجموع این پروژه‌ها ۵۵۰ پروژه با اعتبار ۱۷۷۷ میلیارد ریال می‌باشد که توسط فرمانداران و یا مدیران کل به بهره برداری می‌رسد.

رشیدیان ادامه داد: سطح چهار: پروژه‌های با اعتبار هزینه شده کمتر از ۱ میلیارد ریال: مجموع این پروژه‌ها به تعداد ۶۱۷ پروژه با اعتبار ۲۸۷ میلیارد ریال می‌باشد که توسط مقامات محلی، بخشداران و. افتتاح می‌شود.

وی گفت: همچنین پروژه‌های گازرسانی به روستا‌های استان و شهر همت آباد طبق برنامه زمانبندی مشخص قبل از شروع فصل سرما و حداکثر تا پایان مهرماه به بهره برداری خواهند رسید.

استاندار خراسان رضوی افزود: در بین شهرداری‌های سطح استان، شهرداری کاشمر با ۷ پروژه افتتاحی و اعتبار هزینه شده ۱۴۸ میلیارد ریال بیشترین حجم اعتباری را دارا می‌باشد.

رشیدیان خاطر نشان کرد: در سطح استان ۸۲ پروژه با اعتبار هزینه شده ۷۷ میلیارد ریال توسط اداره کل بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج سازندگی در بخش محرومیت زدایی اجرا و به بهره برداری خواهند رسید.

وی تصریح کرد: از منظر وزارتخانه‌ای بیشترین حجم افتتاحی پروژه‌ها مرتبط با پروژه‌های وزراتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت – راه و شهرسازی و نیرو به ترتیب با اعتبار ۳۳۵۴ و ۲۲۰۸ و ۱۶۴۳ میلیارد ریال می‌باشد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: با عنایت به موارد مشروحه فوق و مقایسه پروژه‌های افتتاحی دوره مشابه سال گذشته در هفته دولت سال ۱۳۹۵ شاهد افزایش تعداد و اعتبار پروژه‌های افتتاحی در سال جاری می‌باشیم.

رشیدیان ادامه داد: بطوری که در سال گذشته ۱۱۵۷ پروژه با اعتبار هزینه شده ۱۱۸۴۵ میلیارد ریال افتتاح و در سال جاری این رقم افزایش ۱۴ درصدی در تعداد پروژه‌ها و افزایش ۱۸ درصدی در مبلغ اعتبارات هزینه شده را نشان می‌هد.

وی گفت: مجموع کل پروژه‌های کلنگ زنی اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان به تعداد ۱۴۰ پروژه می‌باشند. به لحاظ تعدادی، دهیاری‌های سطح استان با ۳۹ پروژه دارای بیشترین آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها در بین دستگاه‌های اجرایی استان است.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

نشست خبری استاندار خراسان رضوی به مناسبت هفته دولت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار