مؤسسه اعتبارسنجی بین‌المللی فیچ با کاهش دادن رتبه اعتباری اقتصاد قطر، بر منفی بودن چشم‌انداز اقتصادی این کشور تأکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، مؤسسه بین‌المللی اعتبارسنجی «فیچ»، رتبه اعتباری اقتصاد قطر را کاهش داد.

مؤسسه فیچ با کاهش دادن رتبه اعتباری اقتصاد قطر، بر منفی بودن چشم‌انداز اقتصادی این کشور تأکید کرد. این مؤسسه پیش‌بینی کرد بحران در روابط قطر با کشور‌های همسایه ادامه پیدا کند که در نتیجه باعث کند شدن رشد اقتصادی و فرار سرمایه‌ها از بانک‌ها خواهد شد.

فیچ همچنین پیش‌بینی کرد امسال حجم دارایی‌های خارجی قطر از ۱۸۵ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور به ۱۴۶ درصد تولید ناخالص داخلی کاهش یابد.

این مؤسسه افزود: دولت قطر برای جبران خروج سرمایه‌های خارجی از بانک‌های این کشور، مجبور شد بخشی از دارایی‌های خارجی خود را به داخل منتقل کند. روند خروج دارایی‌های خارجی از قطر هر چند با روند کندتر ادامه پیدا خواهد کرد و این کشور برای حفظ سپرده‌های بانکی مجبور به پرداخت سود بالاتری است.

موسسه فیچ پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی قطر در سال ۲۰۱۷ به ۲ درصد و در سال ۲۰۱۸ به ۱.۳ دهم درصد کاهش یابد. با افزایش هزینه حمل و نقل در قطر، میزان تورم در این کشور به ۴ درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ 

رتبه اعتباری اقتصاد قطر کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار