رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت:استان کرمان با تولید 94 درصد کرک کشور ، رتبه اول تولید کرک را در ایران به خود اختصاص داده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان جهت تعامل، هم اندیشی و توسعه هر چه بیشتر ارتباطات علمی بین پژوهشگران کشور چهارمین سمینار ملی مدیریت پرورش دام، طیور و آبزیان و دومین جشنواره بز کرکی راینی با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان در ۱۵ شهریور ماه را برگزار نمود که در این سمینار سهم استان کرمان 2.5 درصد تولید مرغ کشور اعلام شد.

وی مصرف سرانه مرغ کشور را 25 کیلوگرم و تولید سرانه کشور را 26 کیلوگرم اعلام و افزود: مصرف و تولید سرانه مرغ در استان کرمان 22 کیلوگرم می باشد و در استان کرمان 14000تن تخم مرغ در 25 واحد مرغداری تخم گذار ، 1148 تن عسل در یک میلیون 280 هزار کلنی زنبور عسل و 45 هزار تن گوشت مرغ در 701 واحد تولید مرغ گوشتی تولید می شود.

وی میزان تولید شیر استان را 193 هزار تن اعلام کرد و گفت: 201 هزار تن گوشت قرمز نیز در استان تولید که عمده آن در 1198 واحد پروار بندی صنعتی و نیمه صنعتی تولید می شود.

انتهای پیام/س

 

کرمان رتبه اول تولید کرک در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار