وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد من به رئیس جمهوری این است که میزان اعطای تسهیلات مسکن را از هر 6 ماه یک برابر به هر پنج ماه یک برابر افزایش دهد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی اظهار داشت: در حال حاضر مسئله ما در ایران اینست که چگونه کیفیت سکونت را در کشور ارتقا دهیم.

آخوندی افزود: شهرهایی که از درون فرسوده می‌شوند نمی‌توانند کیفیت زندگی، امنیت، موضوعات اجتماعی و فرهنگی را در شهر ارتقا دهند. باید توجه داشته باشیم که هویت شهرها نه در حاشیه که در بافت‌شهری و در درون بافت وجود دارد و باید به هویت شهرها و ارتقای کیفیت آنها بیندیشیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: بافت‌های شهرهای ما نشان‌دهنده اتفاقاتی است که در حوزه شهرسازی و اجتماعی در حال رخ دادن است.

آخوندی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کیفیت زندگی نازل شهری سبب ناخرسندی بسیاری است، گفت: اقدامات وزارت راه و شهرسازی جهت ارتقای کیفیت زندگی شهری توانمندکردن مردم است که در توانمندکردن مردم در بافت ها ما با تکیه بر نظام پس انداز و راه اندازی صندوق پس انداز یکم و افزایش میزان تسهیلات  و کاهش سود، جهت توانمندسازی مردم اقداماتی ترتیب داده ایم.

آخوندی افزود: پیشنهاد من به رئیس جمهوری این است که میزان اعطای تسهیلات مسکن را از هر 6 ماه یک برابر به هر پنج ماه یک برابر افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه هرچه تقسیمات کشور بیشتر شود کنترل کمتر خواهد شد، افزود: ما در وزارت راه و شهرسازی در تلاش هستیم تا تقسیمات کشوری را کاهش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 2 میلیون و 600 خانه خالی و 2 میلیون و 100 خانه دوم در کشور وجود دارد، به وضعیت بدمسکنی 6 میلیون خانوار (۱۹ میلیون نفر بدمسکن) اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد در حوزه شهرسازی و توزیع امکانات شهری مشکلات زیادی وجود دارد که باید از 4 دهه گذشته بررسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
چرا مسکن گران؟ درآمد 98درصد مردم به مبالغ بالا جهت خرید خانه نمی رسه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
!!!!
Czechia
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
!؟؟؟؟؟
آخرین اخبار