رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: هزینه ساخت شبیه ساز پروازی، یک سوم هزینه خرید دستگاه های مشابه خارجی است.

ساخت شبیه ساز پرواز داخلی صرفه جویی در هزینه هاستبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در مراسم بهره برداری از شبیه ساز پرواز که در این دانشگاه برگزار شد گفت: تجهیزاتی که در این دستگاه نهفته است نسبت به نمونه های دیگر در سطح دانشگاهی بهتر و طبیعی تر است که این خود کمک می کند دانش پذیر با این شبیه سازه‌ها پیشرفت کند.

وی ادامه داد: این پروژه به سفارش یک مرکز آموزش خلبانی به دانشگاه تربیت مدرس واگذار شد و تیم تحقیقاتی ما در مدت دو سال تحقیق، شروع به ساخت سخت‌افزار کردند و این خود نشان دهنده این است که اعتماد متقابل میان دانشگاه و بخش خصوصی در مسئله علمی و تجاری به خوبی برقرار شده است.

رییس دانشگاه تربیت مدرس افزود: این شبیه ساز پرواز یک توفیق بزرگ در سطح دانشگاه های بزرگ است که دانشگاه تربیت مدرس توانست به آن دست پیدا کند.

پژوهش محوری برای دانشگاه‌ها سودآور است

احمدی تصریح کرد: به هر حال بخش خصوصی باید متوجه شود که دانشگاه های بزرگ بخصوص دانشگاه تربیت مدرس متمرکز به پژوهش است و همین موضوع برای دانشگاه سود آور است.

وی قیمت برآورد این دستگاه را یک سوم دستگاه های مشابه خارجی خواند و گفت: با ساخت این دستگاه شبیه‌ساز مشکل ناهماهنگی نرم‌افزار با سخت‌افزار را حل شده است.

احمدی یادآورشد: ساخت شبیه ساز پروازی را گوشه ایی از افتخارات و توانایی محققاق دانشگاه می دانم و امیدوارم با این روش سرمایه گذاری خوبی در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار