ویژه برنامه نمادین زنگ مهر همزمان با روز بازگشایی مدارس در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با اولین روز از فصل پاییز و آغاز بهار تعلیم و تربیت در سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، ویژه برنامه نمادین زنگ مهر در دبیرستان حضرت معصومه (س) ناحیه ۲ شهرکرد برگزار شد.

قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری، بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش  و جمعی از مسئولان استان و شهرستان شهرکرد در این آیین حضور داشتند.

این برنامه از ساعت ۸ صبح امروز شنبه اول مهر ۹۶ و دومین روز از هفته دفاع مقدس و به صورت همزمان با به صدا درآمدن زنگ مهر و مقاومت، در تمامی مدارس استان برگزار گردید.

 قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در این آیین با تأکید بر الگوگیری دانش آموزان از مکتب حسینی گفت: امام حسین (ع) اسوه آزادگی و جوانمردی، دفاع از مظلومان و مبارزه با ظلم و ستم است و این الگو باید چراغ راه همه انسان های آزادیخواه جهان باشد.

وی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی افزود: رزمندگان کشورمان در ۸ سال دفاع مقدس، با بهره گیری از حماسه عاشورا در برابر دشمن متجاوز یعنی رژیم بعث عراق مقاومت و پایداری کردند.

سلیمانی با اشاره به پیشرفت های علمی کشور اضافه کرد: امروز دانشمندان و نخبگان ایران اسلامی در جهان سرآمد هستند و این امر حاکی از فضای مناسب تحصیل علم و دانش در کشور است.

بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری هم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز گفت: برای رسیدن به توسعه و آبادانی راهی جز توجه به علم آموزی صحیح و تحصیل مناسب فرزندان خود نداریم.

وی با بیان اینکه امروز ۱۹۲ هزار دانش‌ آموز در ۲ هزار و ۷۵۰ مدرسه استان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند افزود: از این تعداد بیش از ۱۷ هزار نفر دانش‌آموز کلاس اولی می باشند.

امیدی اضافه کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر در مقطع متوسطه در مناطق روستایی فاقد مدرسه، طرح روستای مرکزی و همچنین مدارس شبانه روزی فعال شده است.

وی ادامه داد: در این طرح کلاس‌های درس دانش آموزان چندین روستا به صورت متمرکز در یک روستا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار