مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرایان از ناراضی بودن کشاورزان از عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ مهندس سلیمانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرایان در جلسه ستاد بیمه کشاورزی گفت : برای کاهش ریسک پذیری در فعالیت های کشاورزی بیمه محصولات کشاورزی می تواند از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد.


وی در خصوص عدم رغبت کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی و اینکه کشاورزان از عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی راضی نیستند افزود : عدم پرداخت به موقع غرامت، بالا بودن حق بیمه ، برآورد پایین و پرداخت کم غرامت از جمله دلایلی است که نارضایتی کشاورزان را به همراه داشته و کشاورزان تمایلی به بیمه محصولات خود نداشته اند .


سلیمانی گفت : صندوق بیمه باید به نوعی عمل نماید و فضای آن به گونه ای باشد که کشاورزان راغب باشند محصول را بیمه نمایند.


مهندس محمد نعمتی ناظر مقیم بیمه دام استان گفت : از ابتدای سال زراعی ۹۷_۹۶طرح بیمه پایه محصولات کشاورزی به منظور حمایت از تولیدکنندگان آغاز می گردد .


وی هدف از اجرای طرح بیمه پایه کشاورزی را مدیریت ریسک عنوان کرد و افزود : کاهش ضریب خطر و ارزان شدن حق بیمه این امکان را به تولیدکنندگان می دهد که در رابطه با ریسک هایی با تواتر کم تولیدکنندگان بیشتری به جامعه بیمه کشاورزی بپیوندند .


مهندس نعمتی محاسن بیمه پایه را ایجاد بستر مناسب برای بیمه های فراگیر ، جبران خسارت های شدید ، امکان حمایت های موثرتر و ارائه بیمه های ارزان قیمت با تعهدات بالاتر عنوان کرد .


نعمتی در خصوص محصولاتی که واجد شرایط بیمه پایه هستند بیان نمود : در زیر بخش زراعت گندم آبی ، در زیر بخش باغی انگور آبی ، پسته و سیب و در زیر بخش دام شامل دام سبک ، دام صنعتی ، گاوهای بومی و آمیخته ، گاو اصیل در واحدهای سنتی بهداشتی عنوان کرد .
انتهای پیام/ک

اجرای طرح بیمه پایه کشاورزیاز ابتدای سال زراعی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
وای من یه کشاورزم اما بودجه نداریم حتی بذر گندم بخریم خواهش میکنم مسئولان رسیدگی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
انشالله تمام مشکلات به خوبی حل میشود