معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان از وجود 48 هزار و 916 نفر بی سواد در سنین 10 تا 49 سال در استان همدان خبر داد.

شناسایی حدود 49 هزار بی سواد 10 تا 49 سال در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد پور داود معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان نهاوند بیان کرد: طبق آمار رسمی، بیش از 95 درصد مردم استان همدان با سواد هستند که در مقایسه با سایر استان ها، استان همدان در این زمینه وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

وی با اشاره به ارتقای جایگاه استان همدان در بحث سواد آموزی گفت: استان همدان در سال گذشته با اعلام رسمی سازمان سوادآموزی در رتبه‌ دوم کشور قرار گرفت.

پور داود ادامه داد: همدان در سال 93 در رتبه 31 باسوادی و در سال 94 در رتبه 20 در بحث باسوادی قرار داشت.

 معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به وضعیت شهرستان نهاوند در زمینه سواد آموزی، بیان کرد: از مجموع 49 هزار نفر بی سواد استان ، پنج هزار و 328 نفر مربوط به نهاوند است.

وی افزود: شهرستان نهاوند در مقایسه با سایر مناطق استان وضعیت مطلوبی دارد و بعد از همدان و ملایر سومین شهرستان باسواد استان همدان است.

پور داود با اشاره به پیامدهای فردی ، خانوادگی ، اجتماعی و فرهنگی بی سوادی در جامعه بر ضرورت همگانی کردن دغدغه بیسوادی تاکید کرد و افزود : حساس کردن جامعه به این پیامدها باعث ترغیب بی سوادان به سمت یادگیری می شود.

فرماندار نهاوند نیز در این نشست ریشه کنی بیسوادی را نیازمند یک بسیج عمومی عنوان کرد و افزود: برای ریشه کن کردن بی سوادی در شهرستان، باید سایر دستگاه ها بسیج شوند و با اتخاذ تدابیری، در شناسایی افراد بی سواد جامعه، به آموزش و پرورش کمک کنند.

کریم حمیدوند بیان کرد: با ریشه کنی بی سوادی در شهرستان نهاوند از مشکلات سایر ادارات و بخش ها نیز کاسته خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز گفت: آموزش و پرورش شهرستان نهاوند در راستای ریشه کن کردن بیسوادی در جامعه طبق دستور العمل های وزارتی افراد بیسواد را شناسایی و اقدامات لازم را انجام داده است.

هادی سلگی از شناسایی اولیای بی سواد دانش آموزان خبر داد و افزود: به منظور شناسایی افراد بیسواد مدیران مدارس در زمان نام نویسی از دانش آموزان رونوشت مدرک تحصیلی اولیای آنان را در خواست کنند که بر این اساس تمامی اولیای بیسواد شناسایی شده اند.

وی با اشاره به تلاش آموزش و پرورش  برای شناسایی افراد بی سواد،گفت: آماری که از تعداد بی سوادان شهرستان وجود دارد دقیق نیست زیرا بسیار از کسانی که در این آمار به عنوان بی سواد ثبت شده اند از عشایر کوچ نشین هستند.

انتهای پیام/ ص.ف

وجود 49 هزار بی سواد در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.