مردم اتریش امروز پای صندوق‌های رای رفتند تا در انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور شرکت کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اتریش در ماه های گذشته شاهد یک دوره ناآرامی های سیاسی میان حزب حاکم «سوسیال دموکرات» و حزب «مردم اتریش»، حزب ائتلافی اش، بود. این دو حزب بر سر اصلاحات سیاسی با یکدیگر اختلاف نظر داشتند و ادامه ائتلاف آنها غیرممکن به نظر می رسید.

سرانجام احزاب اصلی و صاحب نفوذ اتریش تصمیم گرفتند 15 اکتبر (امروز) انتخابات زودهنگام در این کشور برگزار کنند.

نظرسنجی های صورت گرفته نشان می دهد حزب راست افراطی «آزادی» که از مخالفان سرسخت مهاجرت است و ضداسلام شناخته می شود، محبوبیت خوبی در میان مردم به دست آورده و می تواند 27 درصد آرا را به خود اختصاص دهد. حزب «مردم اتریش» که دیگر حاضر به ائتلاف با سوسیال دموکرات ها نیست، راست میانه به حساب می آید و از بخت بالایی برای کسب 33 درصد آرا برخوردار است.

«سباستین کورتز»، رهبر حزب آزادی و وزیر امور خارجه اتریش، جوانی 31 ساله، احتمال ائتلاف با دولت را رد نکرده است. اگر حزب او در انتخابات پیروز شود، کورتز جوانترین رهبر اروپایی لقب خواهد گرفت.

اتریش 8 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت دارد و با توجه به تعیین سن 16 سالگی برای رای دادن، 6 میلیون و 400 هزار نفر از مردم این کشور واجد شرایط رای دادن هستند. پارلمان اتریش 183 کرسی دارد و 16 حزب در انتخابات امروز برای کسب بیشترین کرسی ها با یکدیگر رقابت می کنند.

احزاب برای ورود به پارلمان اتریش باید دست‌کم 4 درصد از آرای کل کشور و یا دست کم یک کرسی در 43 حوزه انتخابیه را کسب کنند.

 

انتهای پیام/

 

آغاز انتخابات پارلمانی اتریش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار