استاندار کرمان با بیان این که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری خارجی خوبی در استان کرمان انجام شده است، گفت: نزدیک به سه میلیارد دلار در فولاد، مس، کارخانه پلاسمای خون و پتروشیمی در استان کرمان در حال سرمایه گذاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علیرضا رزم حسینی در دیدار با تعدادی از سرمایه گذاران عمانی افزود:در استان کرمان با جلب همکاری بخش خصوصی، 200 مگاوات پروژه برق خورشیدی در حال اجرا است و حدود 25 مگاوات نیز افتتاح شده است.
رزم حسینی با اشاره به امضای قرارداد احداث نیروگاه خورشیدی دو هزار مگاواتی با سرمایه گذاری خارجی در استان، اظهار کرد: این پروژه بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور خواهد بود.
وی تاکید کرد: استان کرمان دارای ظرفیت های خوبی است و ریاست جمهوری نیز این استان را به عنوان استان برتر در حوزه اقتصادی معرفی کرده اند.
رزم حسینی بیان کرد: امیدوارم بتوانیم پروژه های جدیدی را در زمینه انرژی، گردشگری و صادرات با سرمایه گذاران خارجی در استان کرمان اجرایی کنیم.
استاندار کرمان با اشاره به بازدید هفته گذشته مدیران استان کرمان از بندرجاسک، گفت: علاوه برامکان توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان کرمان از بندرجاسک، خط ریلی جاسک به جیرفت و خط دوم جاده قلعه گنج به جاسک نیز در دست انجام است که آینده خوبی را برای سرمایه گذاری در این منطقه فراهم می کند.
وی بر برگزاری تور گردشگری و همایش ویژه کرمان – عمان به منظور معرفی توانمندی های استان کرمان نیز تاکید کرد و ادامه داد: استان کرمان در حوزه های سلامت، صنعت، انرژی، کشاورزی، فرآوری معادن و گردشگری ظرفیت های بسیار خوبی دارد که می توان سرمایه گذاران خارجی را برای سرمایه گذاری در این زمینه ها ترغیب کرد.
استاندار کرمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای طرح تحول نظام سلامت در استان، یادآور شد: این استان در برخی جراحی ها به عنوان استان برتر شناخته می شود.
وی به اجرای پروژه اکوتوریسم اشاره و بیان کرد: این پروژه به عنوان بهترین سافاری پارک خاورمیانه در آینده ای نزدیک احداث شده و روزانه ظرفیت استقرار 1500 گردشگر خارجی را دارد .
سرمایه گذار عمانی نیز گفت: استان کرمان با توجه به ظرفیت های خود فرصت و پتانسیل های خوبی برای سرمایه گذاری دارد و در این استان پروژه صاروج پارس با جدیت در دست احداث است.
 پروژه صاروج پارس با سرمایه گذاری خارجی 250 میلیون دلاری و در 2 فاز احداث می شود که تاکنون 40 میلیون دلار معادل 140 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است.
فاز نخست این پروژه با 140 میلیون دلار و فاز دوم آن نیز با 110 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی تا 30 ماه آینده به بهره برداری می رسد. در احداث این ساختمان تمام ضوابط مربوط به بافت قدیم شهر کرمان نیز رعایت شده است و این پروژه در ارتفاع مجاز احداث می شود.

انتهای پیام/ی

سرمایه گذاری در پروژه های کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار