عباسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ماجرای فرار متهمان صندوق ذخیره فرهنگیان از گمانه‌زنی تا واقعیت

سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره درباره آخرین وضعیت بررسی‌ها و صحت اظهارات مطرح شده درمورد متهمان این صندوق توضیحاتی داد.

ماجرای فرار متهمان صندوق ذخیره فرهنگیان از گمانه‌زنی تا واقعیتاسدالله عباسی سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت از تحقیق و تفحص صندوق اظهار کرد: تلاش داریم در جلسه امروز کار نهایی شده و جمع بندی در کمیسیون آموزش انجام شده تا برای ارجاع و قرائت در صحن علنی آماده شود.

وی ادامه داد: زمان دقیق قرائت در صحن علنی مجلس منوط به دستور هیئت رئیسه بوده و بعد از دستور این کار انجام خواهد شد.

سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد آخرین جزئیات از اختلاف حساب مالی گفت: هنوز اطلاعات به طور کامل دسته بندی نشده و برخی از اتهامات و گزارشات در حضور کارشناسان و متهمان تغییر کرده و اصلاح خواهد شد بنابراین ارقام قطعی نیست اما اغلب موضوعاتی که مربوط به مطالبات متهمان بوده در این بررسی ها غالبا صحت داشته و تایید شده که امروز به جمع بندی می رسیم و بعد از آن امکان اعلام  وجود دارد.

عباسی در خصوص حضور وزرای پیشین آموزش و پرورش در کمیته افزود: برخی افراد حاضر شدند البته حضور وزرا به دلیل اتهام وارده نبوده و گزارشی از اتفاقات در دوره فعالیت آنها بیان شد که البته برخی موارد و اتهامات به زمان فعالیت وزرا مربوط نبوده است.

وی تصریح کرد: در میان وزرا فقط محمدعلی نجفی در جلسه برای  توضیحات حاضر نشد تا در مورد ابهامات شکل گیری هیئت امنا و اساسنامه صندوق شفاف سازی داشته باشد و ما نیز عینا همان شرایط را گزارش خواهیم کرد.

سخنگوی کمیته تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان در مورد فرار متهمان بیان کرد: پیش از این، چنین موضوعی برای یکی دیگر افراد صندوق مطرح شده بود اما فرد مذکور به ایران بازگشت و مشکلی نبود.

وی یادآور شد: این مورد هم هنوز از مراجع قانونی اعلام نشده و صحت آن مورد تایید نیست و این مساله بررسی می شود چون بنابر اظهارات وکیل یکی از متهمان  اموالی که در گرو دادگستری بوده بیشتر از بدهی صندوق است.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت از تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره فرهنگیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۶
باید متهمان مجازات بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
باید متهمان بشزای اعمالشون برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
باید مجازات بشن
آخرین اخبار