7هزار قطعه بچه ماهی ‌قزل‌آلا در استخر ذخیره آب کشاورزی روستای ده چنار ‌شهرستان زرند رها سازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، علی زارعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: با رهاسازی‌ این تعداد بچه‌ ماهی پیش‌بینی می‌شود تا پایان دوره شش ماهه وزن هر ماهی بین 350 تا 400 گرم برسد ‌و ‌در مجموع حدود 3 هزار کیلوگرم‌ ماهی قزل‌آلا در این شهرستان تولید شود.
‌وی اشتغالزایی صنعت پرورش ماهی قزل‌آلا در این روستا را بیش از 3 نفر به طور مستقیم اعلام کرد و گفت: هنگام صید و برداشت ماهی و عرضه آن به بازار مصرف‌، افراد دیگری به طور غیر‌‌مستقیم مشغول بکار می شوند.
 زارعی با اشاره به‌ محدودیت منابع اب در منطقه افزود: با برنامه‌ریزی در راستای توسعه‌ آبزی‌پروری و استفاده از این منابع تعهد شهرستان زرند تولید 120 تن آبزی است که خوشبختانه از ابندای سال جاری تاکنون 80 تن ماهی قزل آلا در استخرهای ذخیره آب کشاورزی تولید شده است و تا پایان سال جاری بیش از 120 تن ماهی قزل آلا تولید و وارد بازار مصرف می شود .
وی عنوان کرد: دراین راستا تاکنون بیش از 82 هزار قطعه بچه ماهی توسط‌ واحد شیلات مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان در استخرهای دو منظوره آب کشاورزی در مناطق مختلف رها سازی شده است .
زارعی تصریح کرد: این کار با هدف استفاده بهینه از آب کشاورزی، اشتغالزایی، افزایش تولید محصولات آبزی و مصرف سرانه ماهی انجام شده است.
وی یاد اور شد طی یک ماه گذشته نیز‌ 4 تن ماهی در این شهرستان تولید شده است و 16 تن دیگر آماده تولید است.

انتهای پیام/ی

رهاسازی 7هزار بچه ماهی در استخرکشاورزی زرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۷ تير ۱۴۰۲
با سلام ۵۰عدد بچه ماهی قزل آلا جهت حوض خانه می‌خوام امکانش هست دوستان
Iran (Islamic Republic of)
پویا میرزایی حاضر
۱۲:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
قیمت چنده
آخرین اخبار