رئیس ستاد اربعین آذربایجان غربی از صدور بیش از ۱۵ هزار ویزا برای زوار اربعین حسینی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛هوشنگ عطاپور، رئیس ستاد اربعین آذربایجان غربی گفت: بر اساس آخرین آمار، تاکنون ۱۶ هزار ۷۷۳ نفر از آذربایجان غربی برای زیارت اربعین ثبت نام کرده اند که برای ۱۵ هزار و ۳۰۵ نفر نیز ویزا صادر شده است.

رئیس ستاد اربعین آذربایجان غربی اظهار کرد: آذربایجان غربی سال گذشته تنها ۳ موکب داشت که امسال با تلاش‌های صورت گرفته تعداد ۱۵ موکب به زائران خدمت رسانی خواهند کرد.

عطاپور اضافه کرد: مقرر شده بود که موکب‌های استان آذربایجان غربی در مرز خسروی مستقر شود، اما چون کشور عراق نتوانست امنیت لازم را تامین کند به اجبار همه زائران از مرز مهران باید از کشور خارج شوند و بر این اساس یکی از موکب‌های بزرگ استان برای خدمات دهی به مهمانان در مهران مستقر شده است.

وی افزود: یکی از موکب‌ها در شهر سامرا مستقر است که روزانه بین ۷ تا ۱۰ هزار غذا توزیع و زائران را اسکان خواهد داد.

به گفته وی، برای اولین بار موکب آذربایجان غربی با ۱۰۰ پزشک، پرستار و یک بیمارستان سیار کامل به شهر کوت عراق اعزام شده اند.

رئیس ستاد اربعین با اشاره به دو موکب مستقر در مرز بازرگان و ائواوغلی، گفت: تا کنون ببیش از ۲۵۰۰ زائر ترکیه‌ای برای رفتن به عراق وارد استان شده اند که این موکب‌ها هم امکاناتی را در اختیار زوار خارجی قرار می‌دهند.

وی در پایان به همه زوار توصیه کرد، پاسپورت، ویزا و یکی از اوراق شناسایی کارت ملی یا شناسنامه را همراه خود داشته باشند و جزوات بهداشتی تهیه شده از سوی بعثه مقام معظم رهبری را مطالعه کنند

انتهای پیام//ن.م

ثبت نام ۱۶ هزار ۷۷۳ نفر از آذربایجان غربی برای زیارت اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.