حسینی‌شاهرودی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حذف دلار از تجارت‌ بین‌المللی کشورها را از تحریم خودساخته‌ آزاد می‌کند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی گفت:حذف دلار از تجارت‌های بین‌المللی به نوعی کشورها را از تحریم خودساخته‌ آزاد می‌کند.

///سیدحسن حسینی‌شاهرودی عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه با دیجیتالی شدن تجارت‌جهانی، شیوه‌ها و مدل‌های مختلف معامله ایجاد شد، گفت:‌ دولت به ویژه بانک مرکزی تا زمانی که این مدل‌ها را بررسی، بومی و قانونمند نکند، همانند حوزه‌های موسسات مالی و اعتباری دچار بحران خواهد شد. 

حسینی شاهرودی تأکید کرد: دسترسی‌ ما به دادگاه‌های بین‌المللی بسیار ضعیف است و این ضعف حقوقی در انعقاد قراردادهای بین‌المللی در بخش خصوصی یا دولتی ضرر و زیان‌ بسیاری برای ما داشته است. 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی تصریح کرد:‌ اگر امور جدید تبادل کالا و ارز ساماندهی و بومی نشود، در آینده چالش جدی در کشور بوجود خواهد آمد.

وی با اشاره به حذف دلار از تجارت‌ بین‌المللی هم گفت:‌ این موضوع بسته به اراده کشورهایی دارد که درگیر تحریم‌ها  هستند و به نوعی وابستگی‌شان به سیاست‌های آمریکا کمتر است مانند روسیه، عراق، سوریه، ترکیه، چین و هند که می‌توان با توافق پولی مشترک به نوعی از تحریم خودساخته‌ای که برای خود درست کرده‌اند، آزاد شوند.

نماینده مردم شاهرود و میامی اظهار کرد: می‌توان با توافق بین کشوری دلار را به عنوان آقای پول جهانی کنار گذاشت و پول واحدی در آسیا مبنای تجارت قرار بگیرد تا از بحران کنونی خارج شویم همانطور که اروپا براساس همین اصل یورو را به عنوان پول مشترک خود ایجاد کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه حداقل می‌توان توافق پولی بانکی را به نحوی انجام داد که منحصر به دلار و نیازمند به گردش در بانک مرکزی آمریکا نباشد، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات اراده‌ای در انجام این اقدامات وجود ندارد زیرا برخی وابستگانی می‌خواهند که آقای دلار بر سر ما باقی بماند اما استقبال دیگر کشورها برای این موضوع خوب بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار