فرماندار شهرستان سرخه گفت : سهم این شهرستان از مجموع جمعیت کوچ‌نشین استان سمنان بالغ‌بر 4 درصد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی مؤیدی زاده فرماندار شهرستان سرخه در جلسه بررسی مشکلات عشایر این شهرستان با بیان اینکه 600 نفر از جمعیت عشایر استان سمنان متعلق به شهرستان سرخه است گفت : سهم این شهرستان از مجموع جمعیت کوچ‌نشین استان سمنان بالغ‌بر 4 درصد است و این جمعیت اندک بخش قابل‌توجهی از تولید گوشت و فرآورده‌های لبنی استان سمنان را تأمین می‌کند.


وی افزود : عشایر ذخایر این انقلاب هستند و اقدامات مهمی در حوزه تأمین امنیت غذایی از سوی این قشر انجام‌شده است.


تولید ۲۵ درصدگوشت قرمز کشور توسط عشایر


وی با تأکید بر اینکه بالغ‌ بر 25 درصد از گوشت قرمز در کشور از سوی این قشر تولید می‌شود تصریح کرد: بالغ‌بر 163 خانوار در این شهرستان به‌صورت کوچ‌نشین و عشایر قرار دارند که باید نسبت به برطرف کردن مشکلات این قشر اقدامات لازم انجام شود.


فرماندار سرخه کمبود درآمد و عدم امکانات کافی مهم‌ترین مشکلات این قشر دانست و افزود: جمعیت کل عشایر استان سمنان بالغ‌بر 3 هزار و 181 خانوار که معادل 15 هزار نفر است.


مؤیدی زاده با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ‌بر 33 میلیارد تومان درآمد عشایر شهرستان سرخه در بخش فرآورده‌های لبنی و تولیدات عشایری بود تصریح کرد: ارتقای سطح این شاخص ها باید در دستور کار مسئولان مربوطه در جهاد کشاورزی قرار گیرد.


وی با اشاره به اینکه ارتقای 20 هزار تنی میزان تولید گوشت قرمز عشایر در سراسر کشور یک افتخار بزرگ برای این سرزمین است افزود: سهم عشایر استان سمنان در این مسئله سالانه 9 هزار و 930 تن گوشت قرمز است.


فرماندار سرخه ابراز داشت: پیشرفت اقتصاد و توسعه جامعه بدون وجود جامعه عشایری امکان‌پذیر نیست و به همین دلیل باید برای تقویت این قشر اقدامات لازم انجام شود.


انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار