فرماندار فامنين؛

باید از ظرفیت فضای مجازی در فرهنگ سازی و ترویج نماز بهره برد

فرماندار فامنين خواستار استفاده از ظرفیت فضای مجازی در فرهنگ سازی و ترویج نماز شد.

باید از ظرفیت فضای مجازی در فرهنگ سازی و ترویج نماز بهره بردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سید مجید شماعی در جلاس نماز و فضای مجازی شهرستان فامنین با بیان اینکه فضای مجازی هم فرصت و هم تهدید بوده ، گفت : از این فضا که برخی سوء استفاده می کنند اهل ایمان برای پاسخ گویی به شبهات استفاده کنند .

وی اضافه کرد : با استفاده از فضای مجازی می توان بانوان و دختران را در حوزه مهارت های زندگی ، همسرداری و تربیت فرزند آموزش داد .

شماعی افزود : از فضای مجازی می توان برای پر کردن مطلوب اوقات فراغت اقشار مختلف و افراد بازنشسته بهره مند شد .

وی همچنین تأکید کرد که استفاده از فضای مجازی نباید مانع برخی کارها از جمله رفتن به نماز جماعت یا صله رحم شود .

فرماندار فامنین بر نهادینه شدن راهکارهای استفاده صحیح از فضای مجازی در بخش های مختلف نیز تأکید کرد .

وی افزود : عجین کردن فضای مجازی با مبانی معرفتی نماز امری پسندیده بوده و نماز به عنوان بزرگ‌ترین واجب و تنها واجب اثرگذار برای انسان باید به نحو شایسته تبیین شود .

شماعی با اعلام اینکه فامنین شهری ولایی و مردمی متدین دارد ، گفت : تولید محتوای انیمشین ، کانال‌های مجازی و طرح‌های گرافیکی در راستای ترویج فرهنگ نماز در فضای مجازی امری اثرگذار است.

فرماندار فامنین با تأکید بر اهمیت فضای مجازی در پیشبرد اهداف دینی ، نماز و قرآن خاطرنشان کرد : بزرگترین شخصیت های اقتصادی و علمی جهان از ظرفیت فضای مجازی برای پیشبرد اهداف خود بهره می گیرند و نیاز است ما نیز با توجه جدی به این حوزه از پتانسیل های آن در توسعه فرهنگ دینی استفاده کنیم .

شماعی افزود : یکی از بالاترین نمادها و بهترین پرچم ها که نشان دهنده این است که ما چه اندازه در این مسیر هستیم بحث توجه به نمازها می باشد و هرچه بیشتر به اقامه نماز اهمیت قائل شویم اعمال دیگر ما نیز مورد قبول خداوند متعال می شود .

امام جمعه شهر فامنین نیز در این مراسم گفت : ما انقلاب کردیم که در کنار کارهای عمرانی به نماز روح بندگی نیز بپردازیم .

حجت الاسلام مصباح افزود : فضای مجازی به فرموده مقام معظم رهبری فضای مجازی نیست و فضای محرم و خانگی می باشد .

مصباح افزود : ما در فضای مجازی به دنبال سرگرمی و وقت گذرانی می باشیم در حالی که فضای مجازی بیشتر از اینها کاربرد دارد و باید از این فضا جهت اشاعه نماز استفاده کنیم .

رییس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز در این اجلاس با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی فعلی جامعه ناشی از نگاه سطحی و تئوری به فرهنگ نماز است ، اظهار داشت : اگر فرهنگ نماز در جامعه ، دانشگاه‌ها ، مدارس ، ادارات ما به خوبی تببین شود آنگاه فضای مجازی به فرصتی مطلوب در راستای اعتلای و رشد اعتقادات و باورها تبدیل می‌شود.

حسنی حلم افزود : هدف از برگزاری این اجلاسها موج آفرینی و تعمیق بخشی می باشد و این نگاه ها بازدارنده می باشد .

رئیس ستاد اقامه نماز استان افزود : کارکرد اصلی حکومت اسلامی تربیت می باشد و کلیه کارها اعم: از راه آهن ، سیاست ، آموزش ، صنعت و ... شکل میگیرد برای این که یک اتفاق رخ دهد و آن اتفاق تربیت می باشد و بهترین ابزار برای تربیت نماز می باشد .

وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص فضای مجازی که فرمود امروز فصای مجازی ، به یک فضای حقیقی تبدیل شده است ، تصریح کرد : همه ظرفیت‌های فضای مجازی را به کمک ترویج فرهنگ نماز بیاوریم .

حسنی حلم افزود : شهدا الگوهای ما دربحث نماز می باشند و محور اصلی حرکت شهدا نماز بوده است ولی ما در معرفی الگوها دچار خطا بوده و نمیتوانیم الگوها را به خوبی معرفی نماییم .

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان افزود : در بحث الگوها نیازی به صحبت کردن نمی باشد با رفتار نمازی و ... می توان فرد را به سوی نماز گرایش داد .

در ادامه مراسم از فعالین نماز در ادارات شهرستان با اهداء هدیه و لوح تقدیر ، تقدیر به عمل آمد .

انتهای پیام/ ش.و

فرهنگسازی نماز در جامعه نهادینه شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار