بشار جعفری گفت: بیانیه مخالفان در نشست ریاض، شامل تعیین پیش شرط هایی برای مذاکرات است و ما آن را به طور کامل رد می‌کنیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، بشار الجعفری -- رئیس هیئت مذاکره کننده دولت سوریه در ژنو -- در نشست خبری گفت: بیانیه مخالفان در نشست ریاض، شامل تعیین پیش شرط هایی برای مذاکرات است. این بیانیه به معنای بازگشت به عقب است و ما آن را به طور کامل رد می کنیم. این بیانیه تلاشی برای ضربه زدن به ماموریت استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه است.

الجعفری افزود: در این دور از مذاکرات بر اصول اساسی حل سیاسی بحران متمرکز شدیم. هدف از ارائه سند اصول اساسی، ایجاد زمینه های مشترک است. دی میستورا همواره به ما وعده می داد سند دوازده بندی را که آن را ارائه کرده بودیم، مطرح خواهد کرد، اما امروز با ارائه سند دیگری که پیشتر اعلام نشده بود، ما را غافلگیر کرد.

نماینده و سفیر دائم سوریه در سازمان ملل متحد با رد بیانیه اخیر معارضان سوری در ریاض تاکید کرد هیئت سوری وارد گفتگوهای مستقیم با معارضان نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری در ژنو اعلام کرد: بیانه نشست ریاض-2، بازگشت به عقب است و به‌طور کلی پذیرفتنی نیست و وارد مذاکرات مستقیم نخواهیم شد.

وی گفت آنچه در نشست ریاض-2 اعلام شد، اعلام پیش‌شرط بود و این مغایر با قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد است. ما بر مبانی اساسی برای حل‌وفصل سیاسی تاکید کرده ایم. اصول و مبانی اصلی حل‌وفصل سیاسی، ورود به ایجاد وجوه مشترک و اعتمادسازی ملی است.

الجعفری تاکید کرد هیئت سوریه فردا ژنو را به مقصد دمشق ترک خواهد کرد.

وی افزود به دنبال رویارویی با استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل متحد در امور سوریه نیست.

انتهای پیام/

به دنبال رویارویی با دی میستورا نیستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار