خالد الفالح اعلام کرد عربستان شرکت‌های آمریکایی را برای مشارکت در توسعه «برنامه هسته‌ای غیرنظامی» خود دعوت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی درخواست مقامات سعودی برای توسعه برنامه هسته‌ای در عربستان، ریک پری، وزیر انرژی آمریکا، گفت برای اظهارنظر درباره توافق‌ها با عربستان در زمینه همکاری هسته‌ای هنوز زود است.

در پی این اظهارات، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی، روز دوشنبه اعلام کرد این کشور شرکت‌های آمریکایی را برای مشارکت در توسعه برنامه هسته‌ای غیرنظامی خود دعوت کرده است و به هیچ وجه علاقه‌مند به استفاده از فن‌آوری هسته‌ای برای کاربرد نظامی نیست.  

او همچنین گفت: گسترش نیافتن مواد هسته‌ای برای آمریکا، عربستان سعودی و جهان حائز اهمیت است.

وزیر انرژی عربستان سعودی در بخشی دیگر از اظهاراتش روز دوشنبه اعلام کرد پیش‌بینی می‌شود سازمان کشور‌های صادرکننده نفت، اوپک، به سیاست کنونی خود در زمینه کاهش تولید در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ میلادی همچنان پایبند باشد، اما تولیدکنندگان ذخیره فراوان نفت را برای مواجه با اختلالات ناگهانی در اختیار دارند. 

الفالح این اظهارات را به دنبال دیدار با ریک پری وزیر انرژی آمریکا مطرح کرد که گفت سازمان کشور‌های صادرکننده نفت، اوپک، تصمیم‌های خود را خواهد گرفت و وی از اینکه آمریکا می‌تواند در چارچوب این معیار‌ها همکاری کند خرسند است.

انتهای پیام/

دعوت ریاض از شرکت‌های آمریکایی برای مشارکت در توسعه برنامه هسته‌ای عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار