مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه استان زنجان اجرا می‌شود.

اجرا طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه استان زنجانبه گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛انصاری مدیرکل فنی وحرفه‌ای استان زنجان گفت:هدف از طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه، فراهم‌سازی زمینه احراز اشتغال نیرو‌های وظیفه برای ورود به بازار کار پس از پایان دوره مقدس سربازی با ارتقای دانش و مهارت‌آموزی و آشنایی با دنیای واقعی کار است.
وی افزود: ۹۵۱ نفر دوره آموزش در طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه است ،که سربازان وظیفه در طول خدمت با گذراندن آموزش مهارت‌آموزی حداقل یک مهارت فنی را فراگرفته تا زمینه اشتغال آن‌ها پس از پایان خدمت هموارتر شود.
انصاری گفت:سربازان دارای مهارت که امکان حضور در آزمون‌های ادواری و دریافت گواهینامه فراهم شده است ، همچنین سربازانی که در محیط کار با مهارت خاص سرو کار دارند، امکان دریافت گواهینامه مهارت از طریق طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی را خواهند داشت.
کردلو جانشین فرماندهی انتظامی استان زنجان هم گفت: در نظر داریم، گام‌های اساسی در این حوزه برداریم و باید توجه داشته باشیم و بدانیم مسئله اشتغال در سربازان تنها به مهارت‌افزایی برنمی‌گردد و توجه به فرهنگ کار و شرایط جامعه نیز می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در این زمینه داشته باشد.
وی با بیان اینکه مسؤولیت اصلی نیرو‌های مسلح دفاع از کشور است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال گرفتن جای نهاد‌های اجرایی در زمینه مهارت‌افزایی نیستیم، اما سربازی را یک فرصت بسیار مهم می‌دانیم، که باید با استفاده از این موقعیت بتوانیم جوانان را آماده کار با ویژگی‌های آن‌ها کنیم.
انتهای پیام/ر

حضور ۹۵۱ نفر دوره آموزش در طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.