عضو کمیسیون برنامه و بودجه جلسه عصر این کمیسیون با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه را تشریح کرد.

بررسی لایحه بودجه ۹۷ در کمیسیون برنامه و بودجه با حضور نوبخت و معاونین ویمحمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: در جلسه عصر امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، به کلیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور با حضور نوبخت و‌ معاونین سازمان برنامه و‌ بودجه رسیدگی شد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه به تشریح ویژگی های لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ پرداخت.

نماینده اردکان درباره مسائل مطرح شده توسط معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: اصول شفافیت، تمرکززدایی، عدالت گرایی، مبارزه با فقر و فساد و اهتمام به توسعه هدفمند کشور، در تدوین بودجه مدنظر قرار گرفته است.

تابش ابراز داشت: برای اتمام پروژه های عمرانی و تسریع در بهره برداری از آنها با مشارکت بخش خصوصی، ۱۵ هزار میلیارد تومان و ده درصد منابع صندوق توسعه ملی(به شرط تصویب مجلس) در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: ایجاد اشتغال ۹۸۰ هزارنفری در سال آینده را نیازمند تامین ۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار دانست که از توان دولت به تنهایی خارج است و در صورت توافق جمعی، اگر قیمت حامل های انرژی افزایش پیدا کرد، می توان منابع حاصله را به اشتغال اختصاص داد.

نماینده اردکان ادامه داد: برای اعمال شفافیت و نظارت موثر بر صرف اعتبارات، هفت سرفصل با عناوین آب و محیط زیست، حمل ونقل ریلی و عمومی، توسعه سواحل مکران، توجه به مسکن و بافت های فرسوده و تقویت بنیه دفاعی در لایحه بودجه، پیش بینی شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه عنوان داشت: همچنین گفته شد در مبارزه با فقر، خط مستمری ۷۰۰ هزار تومانی برای خانوار ۵ نفری در نظر گرفته شده و خانوارهای پایین تر از این سطح درآمدی، مورد حمایت قرار خواهند گرفت. همچنین سهم اعتبارات متفرقه نیز از ۲۰درصد به ۱۱/۸ درصد کاهش یافته است.

نماینده اردکان اضافه کرد: تعداد یارانه بگیران از ۷۷ میلیون نفر به ۴۲ میلیون کاهش خواهند یافت و منابع حاصله صرف مقابله با فقر مطلق و حمایت موثرتر ازخانواده های کم توان خواهد شد.

تابش همچنین گفت: یارانه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره)، بهزیستی، زنان سرپرست خانوار، افراد ساکن دهستان های ضریب ۶ و ۷ و ۸، بیماران خاص، گروه های نیازمند، بازنشستگان و عشایر و ایثارگران پرداخت خواهد شد که جمع این افراد به ۴۲ میلیون نفر می رسد.

نماینده مردم اردکان گفت: در ادامه این جلسه، دکتر نوبخت تاکید کرد منابع حاصله از صرفه جویی در یارانه ها به خزانه نخواهد رفت و صرف حمایت موثرتر از نیازمندان خواهد شد.

وی صادرات غیرنفتی را ۴۷ میلیارد دلار، میزان منابع حاصله از فروش نفت را ۱۰۱ میلیارد دلار، قیمت نفت هر بشکه ۵۵ دلار و قیمت دلار را ۳۵۰۰ تومان و پیش بینی رشد اقتصادی را ۶ درصد عنوان کرد.

تابش  اهداف کلیدی بودجه سال آینده را رشد، اشتغال، حمایت از تولید و مبارزه با فقر عنوان کرد که از طرف نوبخت مطرح گردید.

وی در پایان گفت: نمایندگان نیز ابهامات، سوالات و نقطه نظرات خویش را مطرح نمودند که مسئولان ذیربط به آنها پاسخ دادند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار