امام جمعه موقت شیراز گفت: آیت الله حائری شیرازی از نظر علمی اسلام شناس در علوم انسانی، متخصص در منطق و فلسفه، خوش فکر و آشنا با ادبیات و شعر به خصوص سعدی و حافظ بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام والمسلمین رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز، درگذشت آیت الله حائری شیرازی را ضایعه‌ای بزرگ دانست و ساده زیستی را از ویژگی‌های بارز وی معرفی کرد.

وی افزود: آیت الله حائری شیرازی این ایده را مطرح کرد که کوه‌هایی که در اطراف شهر درختانشان ازبین رفته، درخت کاری شوند و این تعداد درخت کاری با ابتکار و طرح یک عالم دینی بی نظیر است.

حجت الاسلام رضوی اردکانی، آیت الله حائری شیرازی را شخصیت مورد علاقه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری معرفی کرد و اظهار کرد: وی پیش از انقلاب در زندان ستم شاهی بیشترین شکنجه‌ها را دید و در راه ترویج اندیشه‌های اسلام و امام تبعید شد و پس از پیروزی انقلاب نیز با حضور در معابد، کلیسا‌ها و مجامع مختلف با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به ترویج اندیشه‌های اسلامی پرداخت.

امام جمعه موقت شیراز در بخشی دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه شیراز با اشاره به وقوع حوادث طبیعی همچون زلزله گفت: حوادث طبیعی وجود دارد، اما خداوند به انسان‌ها عقل داده تا در نقاط حادثه خیز با محکم ساختن خانه‌ها از ایجاد تلفات سنگین جلوگیری شود.

حجت الاسلام رضوی اردکانی با بیان اینکه بافت فرسوده و تاریخی شیراز با وقوع یک زلزله ۴ یا ۵ ریشتری فرو خواهد ریخت، از شهرداری و شورای اسلامی شهر خواست با برنامه ریزی ساخت خانه‌های ایمن را در این نقاط آغاز کنند.
انتهای پیام/ر

ساده زیستی از ویژگی‌های بارز آیت الله حائری شیرازی بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار