رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه از تبدیل جاذبه‌های گردشگری زمین شناسی برای گردشگران علاقمند بویِژه گردشگران ژئو توریست در این شهرستان خبر داد.

تبدیل معادن متروکه به جاذبه‌های توریستی در تربت حیدریهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی محمدی افزود: یکی از قابلیت‌های جذب گردشگر معادن و جاذبه‌های گردشگری زمین شناسی است که مورد علاقه بسیاری از گردشگران تخصصی ژئو توریست است.


وی افزود: با توجه به اینکه ۲۳ نوع معدن در این شهرستان وجود دارد وسرمایه گذاری در گردشگری معادن اشتغالزایی خوبی را می تواند به همراه داشته باشد .

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه  از جاذبه گردشگری زمین شناسی برای گردشگران علاقمند ژئو توریست در این شهرستان خبر دادگفت: یکی از این معادن که قابلیت جذب گردشگر را دارد و اخیرا با همکاری باشگاه کوهنوردی کیانمهر و اداره میراث فرهنگی و صنعت معدن شناسایی شده، معادن نمک است که این پدیده زمین شناسی زیرزمینی شامل برکه‌های آب شور، چکنده و چکیده های‌نمکی، بلور‌های زیبا و چند ضلعی‌های نمکی می‌باشد.

محمدی افزود: این معدن نمک که در بخش کدکن واقع شده، در کنار آن جاذبه‌های گردشگری دیگری از جمله سنگ نگاره‌های تاریخی و جاذبه‌های روستایی می‌تواند به جذب گردشگر در این شهرستان کمک کند.

انتهای پیام//ف.ج
 

جذب گردشگر در بخش معادن تربت حیدریه

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.