معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: تاکنون هیچ موردی از شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان کرمان مشاهده نشده است.

بیماری آنفلوآنزای پرندگان در کرمان مشاهده نشده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ صدیقه کاظمی‌نیا؛ معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت:درمان در طیور مبتلا به این ویروس انجام نشده و بلافاصله پس از شناسایی معدوم‌سازی می‌شوند.

وی با بیان اینکه موج جدید این ویروس بعضی از استان‌های کشور را درگیر کرده است افزود: به واسطه شیوع آنفلوآنزا متاسفانه تعدادی از فارم‌های تولید تخم‌مرغ و مرغ‌های تخم‌گذار در کشور معدوم شده است.

کاظمی نیا با تاکید بر اینکه غذا‌های پخته مانند گوشت‌مرغ و تخم‌مرغ که در حرارت زیاد طبخ می‌شود نمی‌تواند ویروس بیماری را انتقال دهند تصریح کرد: این فرآورده‌ها می‌توانند ناقل ویروس به صورت مکانیکال باشند.

وی مهمترین راه انتقال ویروس آنفلوآنزا را استشاق عنوان کرد و گفت: تماس، لمس و به ندرت از طریق خوراکی این ویروس امکان انتقال دارد.

وی با اشاره به خطر انتقال این بیماری از طریق پرندگان زینتی تصریح کرد: این پرندگان می‌توانند عامل انتقال بیماری باشند در حالیکه علائم بیماری را نشان نمی‌دهند.

کاظمی نیابا اشاره به اینکه استان یزد و اصفهان که در نزدیکی استان کرمان قرار دارند مواردی از این بیماری در آن‌ها دیده شده است افزود: این تهدید به واسطه نزدیکی و مجاورت این استان‌ها با استان کرمان بسیار جدی بوده و لزوم رعایت موازین بهداشتی را ضروری می‌کند.

انتهای پیام/ح

کرمان موردی از شیوع آنفلو آنزا نداشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار