معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس از تشدید نظارت بر خانه‌های مسافر در استان به منظور ساماندهی این منازل برای نوروز ۹۷ خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید موید محسن نژاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان فارس اظهار کرد: با توجه به تعداد مسافران ورودی به استان در ایام نوروز، استفاده از منازل مبله استیجاری امری اجتناب ناپذیر است به همین علت نحوه و شرایط استفاده از این واحد‌های اقامتی از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: شهر شیراز و استان فارس به دلیل داشتن جاذبه‌های متعدد و منحصر به فرد تاریخی، فرهنگی، طبیعی و مذهبی، طی ایام سال و به ویژه در ایام نوروز، پذیرای گردشگران بسیاری است و یکی از رسالت‌های این اداره کل فراهم کردن بستر مناسب برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در جهت رفاه زائران و میهمانان ورودی به استان است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان فارس افزود: در همین راستا همانند سال گذشته جلسه‌ای تحت عنوان طرح ساماندهی خانه‌های مسافر در ایام نوروز برگزار شد و مقرر شد با همکاری اداره کل میراث فرهنگی فارس، جامعه هتلداران و اتحادیه مهمانپذیرداران، شهرداری، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، دادگستری و دادستانی شهرستان شیراز اقدامات اجرایی برای فعالیت قانونمند متقاضیان این امر صورت پذیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: مسافران نوروزی که قصد استفاده از ظرفیت این منازل را دارند می‌توانند از طریق مراجعه به آدرس: شیراز، خیابان رودکی، کوچه ۶، سمت راست، ساختمان ابریشم، طبقه همکف، جامعه هتلداران استان فارس و یا تماس با شماره تلفن ۷-۰۷۱۳۲۳۴۲۱۶۶ از ابتدای بهمن ماه سال جاری اقدام به ثبت نام کنند.

گفتنی است، با توجه به وجود منازل مبله مجهول الهویه‌ای که باعث ایجاد آسیب‌ها و معضلات اجتماعی فراوانی هستند از هم اکنون به مسافرانی که متقاضی اجاره کردن خانه مسافر هستند توصیه می‌کنیم برای داشتن سفری با آرامش و امنیت کامل، برای اجاره منازل به تشکل‌های اقامتی استان مراجعه کرده و از اجاره منزل از کلید به دستان و کارتون به دستان مستقر در ورودی شهر‌ها و سایر مناطق پرتردد استان خودداری کنند.

همچنین هرگونه تبلیغات محیطی در خصوص خانه مسافر بدون مجوز، جرم محسوب شده و علاوه بر پیگیرد‌های قانونی با افراد متخلف و مجرم برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/ن

خانه‌های مسافر استان فارس برای نوروز آماده می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.