نیروی دریایی و هوایی پاکستان از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک‌های کروز ضد کشتی دوربُرد این کشور خبر دادند.

آزمایش موشکی نیروی دریایی و هوایی پاکستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیشن، نیروی دریایی و هوایی پاکستان در یک نمایش چشمگیر از قدرت نظامی و آمادگی دفاعی خود به انجام آزمایش موشک‌های کروز ضد کشتی دوربُرد پرداختند.

 دریادار ظفر محمود عباسی، رئیس ستاد کل نیروی دریایی و سهیل امان، رئیس ستاد کل نیروی هوایی ارتش پاکستان آزمایش این موشک‌ها را از روی کشتی «نصر» نیروی دریایی پاکستان نظارت می‌کردند.

شلیک این موشک‌ها از سوی یک جنگنده JF-17 و همچنین ناو جنگی سیف متعلق به نیروی دریایی پاکستان که یک کشتی چند ماموریته F-22P  است، صورت گرفت.

آزمایش این موشک‌ها در آخرین روز رزمایش RIBAT-18 ارتش پاکستان که با تمرکز بر نبرد براساس تهدیدهای چند جانبه برگزار شد، صورت گرفت.

در این راستا جنگنده JF-17 نیروی هوایی پاکستان یک موشک هوا به سطح C-802 AK و ناو سیف نیز موشک سطح به سطح C-802  شلیک کرد.

این موشک‌ها همگی با موفقیت به اهداف تعیین شده اصابت کردند که نه تنها اثربخشی سیستم‌های سلاحی را نشان داد بلکه طیف گسترده‌ای از عملیات مشترک و هماهنگی مطلوب میان دو نیروی دریای و هوایی را به نمایش گذاشت.

 مقام‌های پاکستان گفتند که این رزمایش نشان دهنده افزایش تاثیر تسلیحات ارتش پاکستان و همچنین گسترده‌تر شدن عملیات مشترک هوایی و دریایی ارتش این کشور و همکاری میان دو بخش است.

دریادار ظفر محمود عباسی که در این رزمایش حضور داشت رضایت کامل خود را از آمادگی عملیاتی ناوگان نیروی دریایی و افسران و نیروهای آن برای اجرای حرفه‌ای وظایف خود ابراز داشت.

وی در ادامه افزود نیروی دریایی پاکستان در حال تبدیل شدن به یک نیروی قدرتمند است که به طور کامل قادر به حفاظت و پیشبرد منافع ملی دریایی و همکاری بین‌المللی در سراسر اقیانوس هند است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، قدرت نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار