استاندار یزد به همراه جمعی از مسئولین استان از باغ جهانی دولت آباد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ صبح امروزیکشنبه بیستم اسفندماه ۹۶ محمود زمانی قمی استاندار یزد با همراهی جمعی از مسئولین استان از بخش‌های مختلف باغ جهانی دولت آباد بازدید کرد و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده جهت استقبال از مسافران نوروزی در این باغ جهانی قرار گرفت.

باغ دولت آباد یکی از بنا‌های تاریخی و منحصر بفرد یزد در مرکز این استان است که در سال ۱۱۶۰ هجری قمری ساخته شد و از زیباترین بنا‌هایی است که به دوره افشاریه و زندیه مربوط می‌شود؛ این اثر تاریخی از قناتی به همین نام مشروب می‌شود و جریان آب در باغ، استخوان بندی طراحی آن را تشکیل می‌دهد.

این باغ دارای قسمت‌های بادگیر و هشتی، عمارت حرمخانه، اصطبل و شترخانه، عمارت مستخدمین، عمارت تالار آئینه سر در اصلی، آب انبار دو دهانه و عمارت باغ بهشت آیین می‌باشد که به عنوان یکی از زیباترین باغ‌های ایرانی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و همواره شاهد حضور گردشگران بی شماری از داخل و خارج کشور است.

گفتنی است: باغ دولت آباد در اسفند ماه سال ۱۳۴۶ با شماره ۷۷۴ در ردیف آثار ملی ایران قرار گرفته است و همچنین یکی از باغ‌های ایرانی ثبت شده در میراث جهانی توسط یونسکو می‌باشد.

لازم به ذکر است: محسن صادقیان معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد، فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی استان، مهدی جمالی نژاد شهردار یزد، حجت‌الاسلام محمد معزالدینی امام جمعه موقت یزد و متولی باغ جهانی دولت آباد، استاندار یزد را در این بازدید همراهی نمودند.

انتهای پیام/‌ی

بازدیداستانداریزداز بخش‌های مختلف باغ جهانی دولت آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار