نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: همه ساله از اردیبشهت و خرداد با پدیده شوم قاچاق پیاز زعفران روبه‌رو هستیم و پیش‌بینی می‌شود این روند امسال نیز ادامه یابد.

سایه شوم قاچاق پیاز طلای سرخ بر سر کشاورزانغلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از پدیده شوم قاچاق پیاز طلای سرخ در کشور اظهار کرد: همه ساله از اردیبشهت و خرداد با پدیده شوم قاچاق پیاز زعفران روبه‌رو هستیم و پیش بینی می شود این روند امسال نیز ادامه یابد.

وی افزود: اگرچه وزارت جهاد کشاورزی تمام سعی و تلاش خود را برای جلوگیری از پدیده شوم قاچاق پیاز زعفران به کار گرفته،اما تا کنون به طور مطلق نتوانسته از این امر جلوگیری کند.

میری با اشاره به اینکه افزایش سطح زیرکشت زعفران در سایر کشورها تهدید جدی برای بزرگترین تولید کننده به شمار می رود، بیان کرد: رقبا تمامی تلاش خود را برای افزایش سطح زیر کشت محصول به کار گرفتند تا بتوانند در بازارهای هدف حرفی برای گفتن داشته باشند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران، تصریح کرد: بی‌توجهی مسئولان به هشدارهای تشکل‌ها در آینده‌ای نه چندان دور موجب شده تا جایگاه بزرگترین تولید کننده زعفران در دنیا را از دست بدهیم؛ همانگونه که در سال های اخیر ایران توانست جایگاه اسپانیا در بازارهای هدف را کسب کند.

وی با اشاره به اینکه 150 هزار خانوار از تولید زعفران امرار معاش می کنند، تأکید کرد: براین اساس از مسئولان وزارت جهاد و نمایندگان مجلس انتظار می‎رود با به کارگیری برخی تمهیدات از تحقق این امر که به زیان بخش کشاورزی تمام می‌شود، جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

150 هزار خانوار از تولید زعفران امرار معاش می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
دیگه به خبرهای بد عادت کردیم
آخرین اخبار