فرمانده نیروی انتظامی استان قم مطرح کرد؛

طرح ترافیکی نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه دارد

سردارمجتبایی گفت:طرح ترافیکی اناطامی از ۲۴ اسفند شروع شده و تا ۱۵ فروردین سال ۹۷ با شعار ارامش بهاری با نظم و امنیت ادامه خواهد داشت.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سردار کاظم مجتبی، فرمانده نیروی انتظامی استان قم؛درمصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران که صبح شنبه در فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد،گفت: طرح نوروزی فرماندهی انتظامی استان قم از ۲۵ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین‌ماه به مدت ۲۱ روز ادامه دارد.

وی بیان کرد:۱۶ قرارگاه نوروزی در قالب قرارگاه فرماندهی، انتظامی، عملیاتی و ترافیکی فعال شده تا امنیت و آسایش مردم در ایام نوروز برقرار شود.

وی ادامه داد:قم تنها شهری بود که در جریان اغتشاشات دی ماه هیچ خسارتی به اموال عمومی، دولتی و شخصی مردم وارد نشد.

سردار مجتباهی فرمانده نیروی انتظامی استان در آخرین نشست خبری خود در سال ۹۶ با اشاره به فراز و نشیب های بسیار سال ۹۶ برای نیروی انتظامی و اتفاتی از جمله انتخابات و تجمعات غیر قانونی دی ماه گذشته، عملکرد پلیس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در جریان حوادث دی ماه، قم در میان سایر شهرها و استان های کشور تنها شهری بود که دستخوش حوادثی مثل تعدی به اموال عمومی، دولتی و شخصی نشد.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی در سال ۹۶ افزود: در زمینه سرقت های خرد افزایش داشته ایم و قدرت کشف پلیس در این زمینه ۵۴ درصد بوده است و تعداد سارقان بازداشت شده ۱۷ درصد افزایش یافته اما در زمینه سرقت های خشن و مسلحانه یک تا ۴۴ درصد کاهش سرقت داشته ایم.

وی کشفیات مواد مخدر را رو به رشد دانست و گفت: سال گذشته حدود ۵ تن کشفیات داشتیم اما در سال ۹۶ با منهدم کردن ۲۸
باند تولید و توزیع مواد مخدر حدود ۶ تن انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردیم.

سردار مجتبایی در زمینه کشف و ضبط کالاهای قاچاق در استان گفت: در این زمینه ۲۶ درصد افزایش کشف داشتیم که از نظر ریالی ارزش انها ۱۵ میلیارد تومان براورد شده که ارزش ریالی آن نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد بوده و از نظر حجمی ۱۰۰ درصد افزایش کشف داشتیم.

وی با اشاره به حوادث ترافیکی هم عملکرد پلیس را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: در حوزه تصادفات ۳ درصد افزایش داشتیم اما از نظر تلفات ۱۹ درصد کاهش وجود داشته که در این زمینه تعداد کشته ها نسبت به سال قبل ۵۷ نفر کاهش داشته که ما را جز سه استان برتر کشور در زمینه کاهش تلفات ناشی از تصادفات قرار داده است.

طرح ترافیکی نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه دارد

فرمانده نیروی انتظامی با ابراز نگرانی از تردد حدود ۳۰۰ هزار موتور سوار در قم ادامه داد: در سال ۹۶، ۲۴ هزار موتور سوار متخلف متوقف شده اند و وسیله نقلیه آنها راهی پارکینگ شده است.

سردارمجتبایی همچنین از ۶۲۰ هزار تماس به شامانه ۱۱۰ خبرداد و گفت:به واسطه تماس ها و مشارکت های مردمی ۳۴ هزار عملیات پلیسی در جهت حفظ امنیت و آرامش داشتیم.

وی تقویت مراکز مشاوره در کلانتری ها را از دیگر برنامه های نیروی انتظامی و نعاونت اجتماعی این مجموعه عنوان کرد و افزود: بیش از ۱۳ هزار خدمات مشاوره ایی در کلانتری ها از سوی نیروی انتظامی به مردم داده شد که این خود از به جریان افتادن بسیاری از پرونده های قضایی و خانوادگی جلوگیری کرد.

طرح ترافیکی نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه دارد

وی همچنین در شرح عملکرد پلیس فتا ضمن درخواست از رسانه ها برای افزایش اگاهی مردم در این زمینه گفت: در یک سال گذشته بیشترین افزایش تخلفات در فضای سایبری و مجازی مربوط به جرایم اقتصادی بوده است و بیشتر خطر در زمینه هک حساب های شخصی و سو استفاده های مالی بوده تا مشایل اخلاقی و سیاسی.

وی عملکرد پلیس فتا را بسیار مثبت دانست و گفت:میانگین قدرت کشف پلیس در فضای سایبری در سطح کشور ۸۴ درصد است اما این قدرت در استان قم ۹۳ درصد بوده است.

فرمانده نیروی انتطامی در شرح برنامه ها و اقدامات نیروی انتظامی در نوروز گفت: طرح ترافیکی اناطامی از ۲۴ اسفند شروع شده و تا ۱۵ فروردین سال ۹۷ با شعار ارامش بهاری با نظم و امنیت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: علاوه بر یگان های مستقر همیشگی ۱۶ قرارگاه نوروزی در مجموعه فرماندهی، ترافیکی و اناطامی در سطح پارک ها، میادین و معابر مستقر شده اند.

طرح ترافیکی نوروزی از ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۷ ادامه دارد

سردار مجتبایی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر توقیف موتور سیکلت ها و تعیین تکلیف وضعیت موتورهای متوقف شده و مشکلات ترافیکی در شهر گفت: زیرساخت های شهر قم چه در بخش سواره رو و چه پیاده رو ضعیب است و ۶۰ درصد کشته های داخل شهری مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است که در این زمینه نیازمند فرهنگ سازی و طرح های زیربنایی هستیم.

وی همچنین از وجود ۶۷ دورین کنترل سرعت در جاده های استان و ۱۲ دوربین در داخل شهر خبر داد و گفت در سال آینده ۵۰ دوربین دیگر به دوربین های داخل شهر اضافه خواهد شد.

در پایان این نشست خبری از خبرنگاران فعال در حوزه نیروی انتظامی تجلیل شد.

انتهای پیام/ح

تجلیل ازخبرنگاران فعال درحوزه نیروی انتظامی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار