تمیم بن حمد آل ثانی در نخستین روز سفر خود به آمریکا با فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی این کشور در فلوریدا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در نخستین روز سفر خود به آمریکا با فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی این کشور دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، تمیم بن حمد آل ثانی با ژنرال جوزف ووتل در پایگاه هوایی در شهر تمپا در ایالت فلوریدا دیدار کرد.

دیدار امیر قطر فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا

تمیم بن حمد و فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا درباره راه‌های گسترش همکاری راهبردی بین دو کشور گفتگو کردند. در این نشست، چشم‌انداز همکاری نظامی و دفاعی در چارچوب بیانیه مشترک توافقنامه امنیتی بین دو کشور که در ماه فوریه گذشته بررسی شد. دو کشور همچنین تقویت همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم را بررسی کردند.

دیدار امیر قطر فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا

امیر قطر در این دیدار گفت: «همکاری راهبردی بین دوحه و واشنگتن در این زمینه قوی و مستمر است و دو کشور در دیگر زمینه‌ها هم در چارچوب منافع مشترک، با یکدیگر همکاری می‌کنند. گسترش همکاری راهبردی دوجانبه نظامی و امنیتی برای مبارزه با تروریسم و تقویت امنیت در منطقه ضروری است.»

فرماندهان بلندپایه نظامی دو کشور در این دیدار حضور داشتند.

قرار است امیر قطر سه شنبه آینده در کاخ سفید با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دیدار کند. امیر قطر همچنین دیدار‌هایی با مقامات وزارت دفاع آمریکا و مسئولان کنگره خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار