برای اولین بار درخراسان رضوی؛

از سامانه نوبت‌دهی اینترنتی کمیسیون‌های تشخیص معلولیت بهزیستی رونمایی شد

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت:سامانه نوبت‌دهی اینترنتی کمیسیون‌های تشخیص معلولیت بهزیستی خراسان رضوی برای اولین بار در استان رونمایی شد.

رونمایی از سامانه نوبت‌دهی اینترنتی کمیسیون‌های تشخیص معلولیت بهزیستی برای اولین بار درخراسان رضویبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حمیدرضا پوریوسف درمراسمی که به همین مناسبت که دربهزیستی مشهد برگزار شد، افزود: این سامانه از اولین روز کاری امسال فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون این کمیسیون‌ها در ۲۸ شهرستان استان تشکیل می‌شوند.


وی تصریح کرد: پارسال ۳۸ هزار و ۱۹۷ نفرمتقاضیان در استان برای بررسی تشخیص معلولیت در این کمیسیون‌ها پذیرش شده‌اند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: با راه‌اندازی سامانه نوبت‌دهی اینترنتی کمیسیون‌های تشخیص معلولیت استان، علاوه بر تکریم متقاضیان و پیشگیری از اتلاف وقت آنان، بسیاری از مراجعات حضوری به کمیسیون‌ها نیز کاسته می‌شود و در کمیسیون‌ها می‌توانند خدمات بهتر و دقیق‌تری را به ثبت‌نام کنندگان ارائه دهند.

پور یوسف گفت: کمیسیون‌های پزشکی تشخیص معلولیت بهزیستی خراسان رضوی به روز هستند و تمام مراجعات حداکثر ظرف یک هفته پاسخگویی می‌شوند.

وی تصریح کرد: طرح استانداردسازی تشخیص نوع و شدت معلولیت بر اساس معیار‌های بین‌المللی، چهار سال است که در خراسان رضوی اجرا می‌شود و در این مدت، هزاران مددجو با همین روش ارزیابی شده‌اند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: نظارت بر عملکرد کمیسیون نیز از طریق سامانه‌ی الکترونیکی، بهتر و نتیجه بخش‌تر انجام می‌شود و این سامانه برای کمیسیون بدوی و تجدید‌نظر به متقاضیان نوبت‌دهی می‌کند.

پور یوسف گفت: کمیسیون‌های تشخیص معلولیت همچنین کار پایش و بازشناسی معلولین را نیز انجام می‌دهند که معلولینی که به هر دلیل از بهزیستی منفک شده‌اند از چرخه‌ی حمایتی خارج و متقاضیان جدید جایگزین شوند.

وی افزود: درقسمت توانبخشی، در حال حاضر، معلول پشت نوبت کمیسیون نداریم و همه‌ی مراجعات، حداکثر ظرف یک هفته تعیین تکلیف می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضربهزیستی خراسان رضوی حدود نیم‌میلیون نفر جامعه هدف دارد که از این تعداد ۱۷۰ هزار نفر دچار معلولیت می‌باشند.

انتهای پیام//ف. غ

 

در خراسان رضوی ۱۷۰ هزار نفر دچار معلولیت هستند

برچسب ها: معلولیت ، بهزیستی ، سامانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اسلامی
۱۲:۳۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۱
من از ناحیه دست چپ و پای چپ مشکل حرکتی دارم کجا باید ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
سلیم بدری
۰۲:۵۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید بنده حالا ۳ ماه میرم اداره بهزیستی شهر گلبهار مشهد برای نام نویسی هم برای خودم که معلول از ناحیه پا هستم و هم برای پسرم که عقب افتادگی ذهنی دارد اما به من میگویند باید از طریق کافینت اقدام کنم همیشه دارم میرام اما میگوید سایت بهزیستی بسته است من باید چکار کنم یا کجا مراجع کنم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
پوررمضانی
۲۳:۳۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
سلام خسته نباشید نوبت دهی پزشکی قانونی بهزیستی مشهد بسته است حضوری جوابگو نیستند ما باید چکار کنیم
United States of America
مریم فصیحی
۲۰:۱۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
بیماری ام آی دارم دچارعدم تعادل می باشم احتیاج به مراقب دارم در راه رفتن ورزش کردن وسایرحرکات وتحرکات
Iran (Islamic Republic of)
علی سنگانی مقدم
۲۲:۵۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
بیمارضایعه نخاعی
آخرین اخبار