امیرحاتمی گفت: خط لوله گاز ایرانشهر به چابهار ضمن محرومیت زدایی منجر به افزایش تولید پتروشیمی کشور خواهد شد.

مهریان///محرومیت‌زدایی و افزایش تولید پتروشیمی با امضای قرارداد گازرسانی ایرانشهر- چابهاربه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرسرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه آیین امضای قرارداد احداث خط انتقال گاز ایرانشهر- چابهار با هدف گازرسانی به صنایع چابهار اظهار کرد: کاری که قرار است انجام شود یک کار اقتصادی است اما با آثار امنیتی و همین طور مسائل اجتماعی است. منطقه مکران برای کشور بسیار مهم است. این منطقه دارای سواحل طولانی و ظرفیت عظیمی است که کمتر به آن توجه شده است.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال 81 به منطقه مکران یادآور شد:‌ موضوع توسعه مکران از همان زمان مورد تأکید رهبری قرار گرفت در پی این مهم، کارگروهی برای توسعه این منطقه با مسئولیت معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: نیروهای مسلح در این امر پیشرو و پیشران بودند و همین علت از طرف دولت، دبیری کارگروه توسعه مکران به نیروهای مسلح واگذار شد. در این فاصله اقدامات بسیار مهمی در جهت توسعه و عمران سواحل مکران انجام شد که از جمله آن ایجاد راه‌های خوب، بندر و سایر زیرساخت‌هاست.

امیر سرتیپ حاتمی با تأکید بر اینکه موضوع گازرسانی و استفاده از آن برای محرومیت زدایی یکی از کارهای بسیار مهمی است، افزود: افزایش تولید پتروشیمی کشور و ارتقای امنیت از دیگر تبعات این موضوع خواهد بود.

این مقام مسئول گفت: شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نیروهای مسلح که مسئولیت استفاده از منابع بازنشستگی نیروهای مسلح و حفظ ارزش آنها را دارد، علاقه‌مند به انجام خط لوله گاز ایرانشهر- چابهار بود و ما نیز به عنوان دبیری کارگروه توسعه مکران تمایل داشتیم که در تحقق این مهم کمک‌رسان باشیم.

وی بیان کرد: مصمم هستیم تا با مساعدت لازم این پروژه را به موقع تحویل دهیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه اجرای این طرح به اشتغال منطقه کمک خواهد کرد، گفت: اعداد خوبی از اشتغال ایجاد شده در راستای تحقق این طرح ارائه داده‌اند.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه خط لوله گاز ایرانشهر- چابهار در صادرات گاز و رفع محرومیت در این منطقه موجب پایدار شدن امنیت منطقه خواهد بود، گفت: بیکاری و عدم توسعه‌یافتگی همواره مستمسکی است برای عده‌ای که از آن برای ترویج و توسعه ناامنی استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: با این کار مجموعه مهمی در حوزه اجتماعی یعنی اشتغال، در حوزه امنیتی یعنی پایداری و در حوزه تولید یعنی افزایش قابل توجه تولیدات پتروشیمی کشور ایجاد می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان گفت: امیدواریم این موضوع زمینه‌ساز پیشرفت‌های دیگر در منطقه مکران شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار