مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص مشوق‌های سرمایه گذاری بین ۵۰ تا ۹۰ درصد درچهار شهرک و ناحیه صنعتی نی ریز خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص مشوق‌های سرمایه گذاری در ۴ شهرک و ناحیه صنعتی در شهرستان نی ریز خبرداد و گفت: این مشوق‌ها در راستای حمایت از سرمایه گذاران برای ایجاد و تولید و اشتغال و با هدف بسترسازی مناسب برای تولید کالای ایرانی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به ایجاد ۵ شهرک و ناحیه صنعتی در شهرستان نی ریز، افزود: در حال حاضر کار واگذاری زمین در ۴ شهرک صنعتی در این شهرستان انجام می‌شود.

فتوحی تصریح کرد: شهرک صنعتی سنگ با ۱۸۶ هکتار مساحت، شهرک صنعتی تنگ حنا با ۶۰ هکتار مساحت، شهرک صنعتی آباده طشک با ۸۵ هکتار و ناحیه صنعتی ده فاضل نیز با ۴۶ هکتار آماده استقرار واحد‌های صنعتی است و شهرک صنعتی غدیر گه نیز با ۱۲۰ هکتار در مراحل امور زیرساختی است.

وی با بیان اینکه در مجموع مساحت اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی شهرستان نی ریز حدود ۵۱۱ هکتار است، اظهار داشت: تا کنون ۲۳۵ قراردادسرمایه گذاری با متقاضیان در این شهرک‌های صنعتی منعقد و از این تعداد حدود ۱۸۰ واحد تولیدی، صنعتی و سنگبری با اشتغال افزون بر ۱۹۹۰ نفر در مرحله فعالیت و ۵۶ واحد نیز درمرحله ساخت و ساز است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اختصاص مشوق‌ها در شهرک‌های صنعتی غدیرگه، ده فاضل، تنگ حنا و آباده طشک، گفت: سرمایه گذاران به شرط ایجاد اشتغال و راه اندازی واحد‌های صنعتی براساس برنامه زمان بندی می‌توانند بین ۵۰ تا ۹۰ درصد مشوق سرمایه گذاری در این شهرک‌های صنعتی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی فارس سرمایه گذاران در شهرک صنعتی غدیرگه تاسقف ۹۰ درصد، در ناحیه صنعتی ده فاضل تاسقف ۵۰ درصد و در شهرک‌های صنعتی تنگ حنا و آباده طشک نیز تاسقف ۷۰ درصد مشوق دریافت کرده و اسناد تعهدی آن‌ها بازگردانده می‌شود.

فتوحی با بیان اینکه شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز از مهم‌ترین شهرک‌های تخصصی سنگ کشور و خاورمیانه محسوب می‌شود، افزود: استقرار ۱۶۰ واحد مرتبط با سنگ‌بری و فراوری سنگ و با اشتغال‌زایی ۱۵۷۸ نفر در این شهرک صنعتی بیانگر اهمیت ویژه این شهرک صنعتی در زمینه جانبی مرتبط با سنگ است.

وی افزود: در شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی مورد نیاز صنعتگران، وجود دارد و با اجرای برنامه توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها این شهرک صنعتی در وضعیت مناسب زیرساختی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه اراضی صنعتی این شهرک به سرمایه‌گذاران واگذارشده است، افزود: با توجه به وجود متقاضیان جدید سرمایه‌گذاری در این شهرک صنعتی، طرح توسعه شهرک صنعتی سنگ در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار شهرستان نی ریز نیز با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و معدنی در این شهرستان گفت: شهرستان نی ریز با داشتن ذخایر معدنی منحصربفرد و نیز واحد‌های صنعتی بزرگ و متوسط و کوچک نظیر فولاد، سیمان، تولید رینگ اسپورت و نیز واحد‌های متعدد فراوری سنگ، از قطب‌های مهم صنعتی استان و کشور محسوب می‌شود.

محمدرضا امیری بر حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران و فعالان صنعتی و معدنی تاکیدکردوگفت: در این زمینه مسائل و مشکلات موجود با اولویت رسیدگی و بررسی می‌شود.

فرماندار شهرستان نی ریزدر ادامه بر توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی تاکیدکرد و گفت: ما نیز از منابع اعتبارات شهرستانی به شهرک‌های صنعتی بعنوان زیرساخت مهم استقرارصنایع توجه می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات برخی فعالان صنعتی درخصوص فعالیت واحد‌های تولیدی سبد میوه که بدون مجوز و پروانه بهره برداری در حاشیه شهر و نیز باغ‌های کشاورزی راه اندازی شده اند گفت:فعالیت این واحد‌ها که بدون مجوز راه اندازی شده برخلاف قانون است و باید با متخلفان برخورد شود.

فرماندار نی ریز از مسولان اداره‌های صنعت، معدن و تجارت، آب، برق و سایر دستگاه‌های اجرایی مسول خواست هرچه سریعتر نحوه فعالیت این واحد‌ها را بررسی و درصورت نداشتن مجوز، فعالیت آن‌ها را متوقف کنند.

شهرستان نی ریز در فاصله ۲۵۰ کیلومتری شرق استان فارس قرار دارد.
انتهای پیام/ر

انعقاد ۲۳۵ قرارداد با سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی نی ریز

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار