استاندار سمنان گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی نرخ بیکاری در استان سمنان به صفر می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سید شهاب‌ الدین چاووشی استاندار سمنان با بیان اینکه شوراها بهترین ظرفیت برای رفع مشکلات مردم در سطح شهرستان‌ها و روستاها است، گفت: رصد و پیگیری مشکلات روستاها و شهرها از سوی دهیاری‌ها و شورای شهر و روستاهای استان است که بیکاری مهم‌ترین مطالبه و مشکل مردم در سراسر استان و کشور است و باید برای شناسایی ظرفیت‌های موجود برای ایجاد اشتغال اقدام کنیم.

وی در ادامه افزود: شوراِ علاوه بر انجام امور عمرانی و آبادانی شهر باید نسبت به رسیدگی به مسائل اجتماعی و سیاست‌گذاری‌های شهر نیز مشارکت کنند. شوراها می‌توانند با مشارکت مردم در امر قانون‌گذاری نیز مؤثر باشند و در این راستا نمایندگان مجلس را یاری کنند. با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و با توجه به عملکرد مطلوب دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی و عمرانی تا پایان دولت دوازدهم نرخ بیکاری در استان سمنان به صفر می‌رسد.

چاووشی با اشاره به اینکه استان بدون بیکار شعار استانداری سمنان در این مدت است تصریح کرد: کاهش نزولات آسمانی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز مسئولان است چرا که پدیده خشک‌سالی خطرات جدی برای مردم به همراه دارد.اصلاح فرهنگ مردم در مصرف آب و ترویج فرهنگ صرفه‌جویی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت برای مقابله با پدیده خشک‌سالی است. پروژه انتقال آب به استان سمنان به‌صورت جدی پیگیری می‌شود و کاهش دمای هوا در روزهای پایانی فروردین‌ماه خساراتی را به باغات استان وارد کرد که این امر حاکی از ضرورت بیمه کردن باغات استان است.

انتهای پیام / گ

شوراها بهترین ظرفیت برای رفع مشکلات مردم در سطح شهرستان‌ها و روستاها است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار