اعطای 800 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر کشور

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: 800 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر کشور ارائه شده است.

کرمعلی قندالی،رئیس سازمان امور عشایر کشور امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: استان اردبیل و عشایر غیور این استان از جمله مرزبانان میهن اسلامی هستند و این استان نقش بسزایی نیز در یکپارچگی کشور داشته چرا که بروز و ظهور تشیع توسط سلسله صفویه در اردبیل پایه‌گذاری شد.

وی گفت: خوشبختانه افق مناسبی برای توانمندسازی عشایر پیش‌بینی شده و در بحث اعطای تسهیلات نیز 800 میلیارد تومان به عشایر کشور تسهیلات ارائه شده که 400 میلیارد تومان به صورت کاملا قرض‌الحسنه و 400 میلیارد تومان دیگر برای اقداماتی نظیر افزایش تولید گوشت قرمز به آنها ارائه شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران تصریح کرد: براساس آخرین سرشماری‌ها 1.8 درصد جمعیت کل کشور را عشایر غیور تشکیل می‌دهند که 28 درصد دام کشور متعلق به این قشر بوده و 25 درصد گوشت قرمز کشور نیز توسط آنها تولید می‌شود و در بخش تولید صنایع دستی 35 درصد تولیدات کشور را از آن خود کرده‌اند.

قندالی تصریح کرد: عشایر نقش بسیار ویژه‌ای در راستای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست دارند که باید بتوانیم در بحث توسعه گردشگری مناطق عشایرنشین اقدامات لازم را انجام دهیم چرا که سلامت غذایی در تولیدات عشایر موج می‌زند و محل زندگی آن‌ها جاذبه‌های بی‌نظیر برای گردشگران است.

انتهای پیام/ع

ارائه تسهیلات به عشایر کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.