رییس هیئت اسکیت استان کرمان از برگزاری هر فصل یک کارگاه آموزشی ویژه ی بانوان به میزبانی یکی از شهرستان استان خبر داد.

امیررضا آشورماهانی، رییس هیئت اسکیت استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان با بیان اینکه ورزش برای تمامی افراد جامعه مهم است، اما در این بین، ورزش برای بانوان به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند، به مراتب مهم‌تر از مردان است، گفت: زنان از لحاظ مادری در جامعه سهمی بزرگ دارند و ورزش، آنها را برای انجام وظایف مقدس مادری آماده تر ساخته و باعث می شود نسلی سالم، فعال و نیرومند بوجود آورند.

وی افزود: زنان به عنوان نیمی از اجتماع، مدیر خانه و مسئول نظم و تربیت کودکان خود، برای حفظ نشاط، شادابی و سلامتی، به ورزش نیازمند هستند و اگر جامعه از زنان غافل بماند ضررهای غیر قابل جبرانی را شاهد خواهد بود.

آشورماهانی تصریح کرد: زن اگر وجودش ضایع شود، تنها برای خودش نیست بلکه به کل جامعه ضرر می رسد و خانواده ها که ارکان جامعه اند متزلزل و بی ثبات و غیر قابل دوام خواهد شد.

وی یادآور شد: در واقع هر قدر افراد از نظر جسمانی توانمندتر باشند از نظر روانی و آرامش اعصاب در وضعیت بهتری قرار دارند و این نتایج مثبت برای خانم‌ها بیشتر از آقایان است، آن هم به دلایل خاصی مثل نوع جنسیت و وظایفی است که برعهده دارند.

رییس هیئت اسکیت استان کرمان بیان داشت: بنابراین باید توجه به ورزش بانوان بیشتر باشد و شرایطی فراهم شود که بانوان مجبور شوند در محل‌کار و خانه ورزش کنند.

آشورماهانی گفت: بر این اساس، با توجه به اهمیت موضوع، مقرر شد، طی سال 97، چنین کارگاه هایی در شهرستان های استان کرمان برای بانوان برگزار شود.

وی افزود: نخستین این کارگاه ها در سال 97، کارگاه آموزشی "ورزش و سلامت بانوان" با همکاری فرمانداری و ورزش و جوانان رابر و هیئت اسکیت استان کرمان بود که با حضور 70 شرکت کننده در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

آشورماهانی تصریح کرد: امیر جعفری، از مدرسان دانشگاه و مدیر آموزش هیئت اسکیت استان کرمان، مدرسی این کارگاه آموزشی را عهده دار بودند.  

انتهای پیام/ب

کارگاه آموزشی "ورزش و سلامت بانوان" در رابر

 

 

 

برچسب ها: اخبار ورزشی ، اسکیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار