مدیریت مصرف آب در پارک بزرگ بانوان شهربابک

شهردار شهربابک گفت: اجرای طرح مدیریت مصرف آب در پارک بزرگ بانوان به مساحت ۲ هکتار در حال اجرا است.

مدیریت مصرف آب در پارک بزرگ بانوان شهربابکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ آذردخت مرشدی شهردار شهربابک گفت: طراحی فضای سبز و کاشت درخت و درختچه با توجه به مدیریت مصرف آب در حال اجرا و این نوع کاشت وسیع با حداقل آب همراه است که در نتیجه هم تنوع گونه‌های گیاهی و هم زیبایی و هم سالم سازی را به دنبال دارد.

وی افزود: در این نوع کاشت از آبیاری قطره‌ای استفاده شده و تاکنون از ۱۶۰۰ متر لوله با سایز‌های استفاده قرار شده است که در نظر داریم از این به بعد کاشت فضای سبز در سطح شهر با همین شیوه ادامه یابد.

مرشدی یادآور شد: با توجه به اینکه چمن کاری در فضا‌های سبز به مصرف آب بالایی نیاز دارد این نوع کاشت جایگزین چمن کاری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مساحت این پارک حدود ۲ هکتار است یادآور شد: عملیات تسطیح خاک و گل کاری و درخت کاری این مجموعه که شامل: گل هفت رنگ، گل نسترن، گل مینیاتوری، گل طاووسی، ترون، زرشک، اقاقیا و درخت توت در حال اجرا است.

شهردار شهربابک با بیان اینکه درخت و درختچه‌هایی مانند:ترون، اقاقیا و زرشک به مصرف آب کمتری نیاز دارند اظهار داشت: این پارک شامل ۴ قطعه مشابه است که یک قطعه گل کاری شده این تعداد که در بالا ذکر شد درخت و درختچه و گل را در برگرفته است.

وی هدف اصلی از طراحی فضای سبز این پارک را استفاده حداکثری از حداقل امکانات آبی، انسانی و مالی عنوان کرد و افزود: در این مکان ایستگاه‌های والیبال و اسکیت برای بانوان و محوطه‌ای برای بازی کودکان در نظر گرفته شده است.

مرشدی ابراز امیدواری کرد: این پارک کمتر از ۳ ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ح

اجرای مدیریت مصرف آب در پارک بانون شهربابک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار