چرا آمریکایی‌ها مسئولان مرتبط با فیلترینگ تلگرام را تحریم کردند؟

سیدعلیرضا آل‌داوود پژوهشگر فضای مجازی و رسانه با انتشار یادداشتی در کانال خود، علت عصبانیت آمریکا از فیلترینگ تلگرام و تحریم سه فرد مرتبط با این موضوع را بیان کرد.

داوودبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ادامه دشمنی‌های آمریکا با کشورمان، وزارت خزانه‌داری این کشور روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع کرد. بر اساس این بیانیه، واشنگتن در تحریم‌های جدید خود علیه ایران، 6 شخص و 3 نهاد را به فهرست تحریم‌ها اضافه کرده است. در بین اسامی این 6 فرد نام سه نفر از مسئولان کشور دیده می‌شود که در مسائل مربوط به مسدودسازی تلگرام و روشنگری مخاطرات آن ایفای نقش می‌کردند. این افراد عبدالعلی علی‌عسکری رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل و دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه و ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی هستند.

سیدعلیرضا آل‌داوود کارشناس و پژوهشگر فضای مجازی و رسانه با انتشار یادداشتی در کانال خود، در خصوص علت عصبانیت آمریکا از فیلترینگ تلگرام و تحریم این سه فرد توضیحاتی ارائه کرد.

آل‌داوود در این مطلب نوشته است:

"چرا آمریکایی ها مسئولان مرتبط با فضای مجازی و فیلترینگ تلگرام را تحریم کردند؟

پس از فیلترینگ موفق تلگرام که ادعا می‌شد این پیام رسان مستقل و تحت مدیریت و حمایت! هیچ کشوری نیست! وزارت خزانه‌داری آمریکا نام چند مدیر سطح بالای نظام مرتبط با فضای مجازی را در لیست تحریم قرار داد تا پازل برجام تکمیل شود!

اما دلیل اصلی این عصبانیت آمریکایی‌ها چیست که بارها تهدید کرده بودند اگر ایران تلگرام را مسدود کند! تحریم‌هایی را بر ضد اعمال خواهند کرد.

1- فیلتر تلگرام یعنی قطع دسترسی مداوم آمریکایی ها به bigdata حدود ۴۵ میلیون نفر ایرانی ! آن هم داده های بسیار ارزشمند و دقیق

‏2-فیلتر تلگرام یعنی قطع دست آمریکایی ها که با این جاسوس افزار ما را تحت استعمار مجازی قرار داده بودند! و براحتی بر روی تمام مناسبات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و...تاثیر گذار بودند!

3- فیلتر تلگرام یعنی مالیدن پوزه آمریکا به زمین در زمینه جلوگیری از جنبش های اجتماعی برانداز

4- فیلتر تلگرام یعنی قطع دست تروریست های مورد حمایت آمریکا یعنی داعش و منافقین و جلوگیری از حمله تروریستی به کشور!

5- فیلتر تلگرام یعنی جلوگیری از اختلاف افکنی میان قبایل و قومیت ها در کشور بخصوص مرزنشینان توسط آمریکایی ها

اما اینها دلیل عصبانیت آمریکایی ها برای تحریم مقامات ایرانی نبود! دلیل اصلی، قطع شدن حمایت رسانه‌ای-شبکه‌ای آمریکایی‌ها در حمایت از جریان نفوذ و به قول خودشان جریان میانه‌رو در داخل و جلوگیری از تحمیل برجام‌های دیگر برای براندازی نرم اجتماعی فرهنگی اقتصادی انقلاب اسلامی بود!

تلگرام نه فقط یک پیام‌رسان بلکه ماشین جنگی آمریکایی‌ها و صهیونیست در ایران برای براندازی بود! تغییر سبک زندگی جوانان و مردم و هویت ایرانی-اسلامی ما بطور جد با این پیام رسان بر روی میز غرب بود و مسدود سازی آن آرزوهای آنان را به باد داد! 

‏حال با اقدام شجاعانه و انقلابی مسئولان تحریم شده بر ضد این جاسوس افزار عصبانیت آنان طبیعی است که باید گفت آمریکا از دست ما عصبانی باش و در این عصبانیت بمیر....

اینجا از ایستادگی عمارگونه جانباز دفاع مقدس دکتر خرم‌آبادی برای دفاع از آینده ایران اسلامی تشکر می‌کنم؛ ‏همچنین از اقدام شجاعانه دکتر علی‌عسکری و بصیرت افزایی به موقع دکتر فیروزآبادی نیز تشکر باید کرد. قطعا آیندگان برای این عزیزان که کشور را از استعمار مجازی نجات دادند ایستاده دست خواهند زد. ان شا الله عاقبت به خیر شوند در راه انقلاب اسلامی...

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۸ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
هاتگرام و طلاگرام خارجی هستن یا ایرانی ؟؟ 90 درصد مردم ایران از این دو استفاده میکنند.
در ضمن همه با فیلتر شکن وارد تلگرام میشن.مانند فیلترشکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۰ تير ۱۳۹۷
تلگرام فیلتر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
آمریکا!!!!! از ناراحتی برو بمیر
United States of America
afshin
۲۳:۳۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
ماکه هنوز داریم استفاده میکنیم بدون فیلتر شکن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
از بس امریکایی ها عقده ای هستن
Iran (Islamic Republic of)
پ
۲۱:۲۳ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
از بس نادان هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
اگه اینها رو می دونستید چرا زودتر فیلتر نکردید؟
آخرین اخبار