خرید تضمینی گندم از ۲۷ خرداد آغاز می‌شود

خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان چهارمحال و بختیاری از ۲۷ خرداد ۹۷ آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ کیقباد قنبری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان از ۲۷ خردادماه جاری آغاز می‌شود و تا پایان فصل برداشت ادامه می‌یابد.

وی افزود: بر اساس اعلام قبلی قرار بود خرید تضمینی گندم در چهارمحال و بختیاری از امروز یکشنبه ۲۰ خرداد آغاز شود که به دلیل خنکی هوا و نارس بودن این محصول جهت برداشت، به تأخیر افتاد.

قنبری، قیمت خرید تضمینی پایه امسال برای هر کیلوگرم گندم را ۱۳ هزار ریال اعلام و اضافه کرد: در صورت کاهش ناخالصی‌ها، این رقم به ۱۳ هزار و ۵۲۰ ریال افزایش می‌یابد.

وی گفت: گندم‌هایی قابل خرید است که محصول چهارمحال و بختیاری و تولید سال جاری باشد و مشخصات کشاورزان آن در سامانه پهنه بندی اداره کل جهاد کشاورزی ثبت شده باشد.

قنبری به کاهش ۲ درصدی افت مفید و غیر مفید گندم در دستورالعمل خرید این محصول در سال جاری اشاره کرد و افزود: خرید تضمینی امسال با افت مفید ۷ و افت غیر مفید ۵ صورت می‌گیرد در صورتی که این میزان افت در سال گذشته، ۱۰ و ۸ بود.

وی، پرداخت کرایه حمل گندم توسط این شرکت را از مزایای پیش بینی شده برای کشاورزان بیان کرد و گفت: میانگین کرایه برای هر کیلوگرم گندم ۱۵۰ ریال در نظر گرفته شده است که نسبت به میزان مسافت افزایش می‌یابد.

 قنبری پیش بینی کرد: امسال بیش از ۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شود.

وی یادآور شد: سال گذشته  ۶۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری با پرداخت حدود ۸۷۲ میلیارد ریال خریداری شد.

انتهای پیام/ز

خرید تضمینی گندم از ۲۷ خرداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار