حیدری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روادید اربعین امسال حذف نخواهد شد

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی: نزدیک سه سال است که با دولت عراق درباره حذف روادید مذاکره می‌کنیم، اما طرف مقابل آمادگی لازم را ندارد.

روادید اربعین امسال حذف نخواهد شدشهریار حیدری سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه نزدیک سه سال است با دولت عراق در سطح ریاست جمهوری برای حذف روادید مذاکره می‌کنیم، اظهار کرد: طرف عراقی آماده حذف روادید نیست.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: انتظار داریم در سال‌های آینده کشور عراق آمادگی لازم برای لغو روادید را داشته باشد که به نفع دولت و مردم دو کشور است.

حیدری در خصوص مرزهای در نظر گرفته شده برای زائران اربعین اظهار کرد: مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان، مهران در ایلام و مرز خسروی در استان کرمانشاه را برای تردد زائران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در تفاهم جدیدی که با دولت عراق شده، مرز سومار در استان کرمانشاه به عنوان مرز احتیاط در نظر گرفته شده که در صورت ازدحام جمعیت در دیگر مرزها، از این مرز استفاده خواهد شد؛ البته سال قبل به دلیل عدم آمادگی دولت عراق از مرز سومار و خسروی استفاده نشد.

حیدری اظهار داشت: مرزهای هوایی نجف و کربلا طبق روال سالهای گذشته باقی است و تقویت خواهند شد و مرز ریلی نیز به سمت شلمچه اضافه خواهد شد.

سخنگوی ستاد اربعین اظهار داشت: مرز دریایی نیز به مرزهای دیگر برای تردد زائران اضافه خواهد شد و تقریبا امسال از ظرفیت مرزهای هوایی، ریلی و زمینی استفاده خواهیم کرد و این آمادگی هم ایجاد شده است.

حیدری  خاطرنشان کرد: طبق آخرین جلسه ستاد مرکزی اربعین که با حضور کمیته های 12 گانه تشکیل شد؛ دستورالعمل‌هایی که قبلا توسط رئیس این ستادابلاغ شده  اجرایی و عملیاتی می شود و  پیش بینی ما این است که مراسم اربعین امسال روان تر از سال های قبل برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
چرا روادید حذف نمیشه ما چطوری میتونیم برویم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
خوشا به حال اونایی که به زیارت کربلا رفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
حتما میخواد گرون هم بشه
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۲۲:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
چرا عراقی بدون روادید میاد ایران؟
Iran (Islamic Republic of)
داش صابر کرمانشاهی
۱۷:۵۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
به نام خدا و با سلام
من توفیق داشتم در دوسال گذشته درپیاده روی اربعین حضور یابم و هر سال مبلغی حدود 200 هزار تومان هزینه ویزا و بیمه بود و امیدوارم که اگر این مبلغ رو نمیتوانند حذف کنند حداقل به مبلغ100 هزار تومان کاهش دهندگرچه برای حضور در این مراسم معنوی ومشرف شدن به خدمت مولاحسین ع و آقا ابالفضل ع پول و مادیات وهزینه ها قابل بحث نیست اما برای تسهیل درحضور ملت مومن وعاشق مولا در این مراسم جا دارد که مسئولین عراقی و ایرانی تخفیفاتی را قایل شوند .دوستان عزیزپیشنهادم اینه تشریف ببرید و عمر شریفتان را در این سفر عشق و نورانی صرف کنید که مایه برکت در دنیا و آخرت است واز محضر شریفتان التماس دعا یاعلی ع
Russian Federation
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
وقتی حداقل یک میلیون ایرانی میرن عراق اونم فقط در اربعین که اگه میانگین هرنفر ۱۰۰ دلار خرج کنه میشه ۱۰۰ میلیون دلار یا به عبارتی ۷۰۰ میلیارد تومان که اگه در طول سالشو حساب کنیم به یک میلیارد دلار و بیشتر خواهد رسید یعنی ۷هزار میلیارد تومان . اونوقت انتظار دارید اونا ازین پولا بگذرن ؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
روادید به منزله اجازه ورود هست
کسی در منزل رو بر نمیداره که هر فردی وارد منزل بشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۴۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
عراقی ها برای ورود به ایران نیاز به رویداد ندارند
الان ایرانی ها برای ورود به ترکیه گرجستان مالزی و کلی کشکر توسعه یافته ی دیگه و حتی کشور های اروپایی مانند صربستان نیاز به رویداد نداره یعنی عراق از اونا شاخ تر شده برای ایران؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
چرا روادید حذف نشده من میخواستم امسال بروم پیاده وری اربعین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
منتظر اوامر شما بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
دعا کنید ما هم به زیارت کربلا برویم خیلی دوست دارم من هم بروم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
من هنوز به پابوس آقا امام حسین ع نرفتم خیلی دوست دارم بروم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
چرا حذف نمیشه مگر قرار نبود امسال حذف شه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
چون شما مشرف میشوید حذف نمیشود.الابرکتالله
آخرین اخبار