بهره وری اقتصادی مهم ترین وظیفه سازمان جهاد کشاورزی

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بهره وری اقتصادی را مهم ترین وظیفه سازمان جهاد کشاورزی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ ولی پور مطلق مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در دیدار با نماینده ولی فقیه گفت: سازمان جهاد کشاورزی در حوزه های مختلف تا کنون فعالیت های بسیاری  انجام داده است بویژه در هفته  جهاد کشاورزی تعداد 417 پروژه در استان افتتاح شده است.

وی افزود: در حوزه کشاورزی 151 هزار هکتار اراضی تحت مدیریت باغداران استان است که متأسفانه به دلیل پدیده های طبیعی از جمله خشکسالی که استان ما با آن مواجه شده  بخش از اراضی کشاورزی  کاهش یافته است.

ولی پور مطلق با اشاره به اینکه 28 مجتمع دام پروری و گلخانه ای در استان به بهره برداری رسیده است و بخشی از آن واگذار شده است اظهار کرد: ظرفیت مجتمع ها در حال تکمیل است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:  70 درصد از اراضی استان در مدیریت تشکل ها و اتحادیه ها است که بیانگر این است که در حال حاضر  تشکل های وابسته به کشاورزی در استان رو به گسترش است.

وی  با بیان اینکه  خراسان جنوبی استانی وابسته به کشاورزی و بخش زیادی از جمعیت استان را روستا در بر می گیرند اظهار کرد: باید به بخش کشاورزی نگاه ترمیمی داشته باشیم نه یک حذفی، چرا که شغل عمده افراد کشاورزی است و با حذف این حوزه استان زیان های فراوانی متحمل می شود.

ولی پور مطلق ادامه داد : باید به بخش کشاورزی به عنوان  یک پتانسیل به آن بنگریم و با رفع موانع و مشکلات این بخش ،  قابلیت های این حوزه را در استان به نمایش بگذاریم.

انتهای پیام/ ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار