مدیر آموزش و پرورش فردوس گفت:نهضت سواد آموزی این شهرستان به لحاظ عملکرد،رتبه نخست خراسان جنوبی را کسب کرد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛خداخواه مدیر آموزش و پرورش فردوس در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی شهرستان فردوس گفت:وظیفه اصلی نهضت آموزش بزرگسالان در حد خواندن، نوشتن و آموختن حساب با استفاده از ابزارهای هنری و تشویق و ترغـیب بی سوادان و کم سوادان در یادگیری بیشتر جمعیت بی‌سواد است.


وی افزود:در مجموع 120 سوادآموز در دوره های تعریف شده این حوزه ثبت نام کرده اند که این طرح ها شامل طرح خواندن با خانواده، آموزش رایانه و ایجاد حلقه های کتابخوانی است.


خداخواه هدف از تشکیل نهضت سوادآموزی را از بین بردن بی سوادی در کشور دانست و گفت:طرح خواندن با خانواده یکی از طرح هایی است که با هدف توسعه فرهنگ مطالعه انجـام شده و فراگیران در اوقات فراغت،کتاب هایی که توسط معاونت سواد آموزی دریافت کرده اند را به همراه خانواده مطالعه می کنند.


مدیر آموزش و پرورش فردوس آموزش رایانه به سوادآموزان را از دیگر محورهای عملکرد سوادآموزی در شهرستان فردوس دانست و تصریح کرد:این طرح برای فراگیران دوره انتقال است که در این طرح آموزش رایانه در زمینه های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری به سوادآموزان آموزش داده می شود.


وی همچنین به حلقه های کتابخوانی اشاره کرد و یادآور شد:این طرح به منظور اهتمام در تحقق پیامدهای مرتبط با برنامه های سوادآموزی در حوزه های فردی، اجتماعی و خانوادگی است.

انتهای پیام/غ

برچسب ها: فرهنگیان ، سوادآموزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.