نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت دورود برای انجام طرح های تعمیرات واگن‌های باری در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مجید کیانپور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی  گفت: خروج ریل از قطار یکی از مشکلاتی که همیشه وجود داشت که انصافا در پنج سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته و حدود ۹۰ درصد بازسازی انجام شده است؛ راه آهن ۲۱۰ میلیارد تومان روی این موضوع اعتبار هزینه کرده است که در خور تقدیر است.

وی افزود: پیگیری خیلی زیاد و گسترده‌ای برای ارتقا خدمات داشتیم، چون بین دورود و اندیمشک تردد خیلی زیادی وجود دارد و قطاری که در این مسیر بود شاید کیفیت لازم را نداشت به طوری که ۷۰ سال قدمت داشت؛ در جلساتی که با وزیر راه وشهرسازی و مدیر عامل راه آهن داشتم در جهت عدالت اجتماعی و اینکه برای مردم لرستان احترام ویژه‌ای قائل هستند دستور دادند این ریل باس در اختیار راه آهن لرستان قرار گرفت و امیدوارم ست دوم آن را نیز از اعتباری که در اختیار راه آهن است و خریدی که انجام گرفته یا در آینده انجام می‌گیرد را دستور قرار دهند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مسئولان راه آهن کمک کنند تا مسیر دومی که از اندیمشک به دورود حرکت می‌کند نیز در اختیار مردم قرار گیرد و ما بتوانیم خدمات کاملی را برای راه آهن لرستان و ناحیه زاگرس داشته باشیم.

وی بیان کرد: از آنجا که شهر دورود در مرکز ثقل قرار گرفته و تمام قطار‌های باری که از جنوب می‌آیند از وضعیت دیزل و واگن در دورود ریکاوری و چکاب می‌شوند و راه آهن نیز ۸۰ درصد برنامه‌اش را بر مبنای حمل بار قرار داده و به دنبال این است از ظرفیت حداکثر استفاده کند، این ظرفیت را دارد که بتوانیم تعمیرات واگن باری را در این شهر انجام دهیم.

کیانپور گفت: فضا وسالن وجود دارد و اگر تعمیرات واگن‌های باری در این شهر انجام شود حداقل ۲۰۰ نفر مشغول کار می‌شوند و با توجه به اینکه نرخ بیکاری در لرستان و شهر دورود به شکل فزاینده‌ای نگرانی ایجاد کرده می‌تواند مفید باشد؛ به نمایندگی از ۳۰۰ هزار نفر حوزه دورود و ازنا از مدیر عامل راه آهن قدردان هستیم که کمک کند تا بتوانیم تعمیرات واگن باری را در دورود مستقر و اشتغال مناسب ایجاد کنیم تا گوشه کوچکی از نگرانی بیکاری را در منطقه کم‌تر کنیم.

وی تصریح کرد: راه آهن ازنا به اصفهان امسال در ردیف بودجه ۲۲ میلیارد تومان اعتبار دارد که باید کمک کنیم ردیفش فعال شود و بتوانیم موضوع راه آهن ازنا به اصفهان را حل و فصل کنیم، چون قطعه‌ای که در الیگودرز است ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این ظرفیت را در ازنا نیز باید فعال کنیم تا بتوانیم راه آهن ازنا به اصفهان را نهایی کنیم و یک خدمات ماندگاری توسط نظام جمهوری اسلامی برای منطقه لرستان ایجاد شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر راه آهن ازنا به اصفهان اجرایی شود از اینجا به اراک و تمام جا‌هایی که ضروری است برسیم خدمات خوبی انجام می‌شود و آن کریدوری که مدنظر است از اینجا به بروجرد و در آینده به ملایر، کرمانشاه و خسروی رفته و شبکه کامل می‌شود.

انتهای پیام/م

طرح های تعمیرات واگن‌های باری در دورود انجام شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار