آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری همچون آخرین وضعیت مدرسه منحل شده «معین» و تغییرات در روند کنکور سال آینده همراه بود.

از آخرین وضعیت دانش آموزان و معلمان مدرسه منحل شده «معین» تا اجرای ۲ مدل برای کنکور از سال ۹۸به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری نظیر آخرین وضعیت دانش آموزان و معلمان مدرسه منحل شده «معین»، اجرای ۲ مدل برای کنکور از سال ۹۸ واعمال سهمیه استانی جذب دانشجومعلم در انتظار تایید سازمان برنامه و بودجه سپری شد.
 

آخرین جزئیات از وضعیت دانش آموزان و معلمان مدرسه منحل شده «معین»

علیرضا راه پیما رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش تهران  درباره وضعیت دانش‌آموزان و معلمان مدرسه منحل شده معین اظهار کرد: پیش از آنکه نظر شورای نظارت برای مدرسه معین اعلام شود برنامه‌ریزی برای ساماندهی دانش‌آموزان انجام شده بود و شرایطی برای آنها فراهم کردیم تا این دانش‌آموزان در سایر مدارس که با شرایطشان همخوانی دارد، ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه فقط مقطع متوسطه اول این مجتمع آموزشی تعطیل شده است گفت: بنابراین شرایط مشکلی از نظر ساماندهی دانش‌آموزان وجود ندارد و چنانچه به طور موردی مشکلی وجود داشته باشد به زودی برطرف می‌شود.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش تهران درباره فعالیت معلمان این مدرسه گفت: معمولا معلمان مدارس غیر دولتی به فعالیت در یک مدرسه اکتفا نمی‌کنند همچنین قرارداد معلمان با پایان سال تحصیلی تمام شده بود اما با این وجود چنانچه مجموعه آموزشی به معلمان این دوره در متوسطه دوم و ابتدایی نیاز داشته باشد آن‌ها را به خدمت می‌گیریم.

اجرای ۲ مدل کنکور در سال ۹۸

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش استقرار پایه دوازدهم را از اقدامات مهم آموزش‌وپرورش برای سال تحصیلی آینده دانست و بیان کرد: همه استان‌ها در بخش تأمین و آموزش نیروی انسانی و تجهیز کتب درسی بررسی‌های لازم را انجام داده‌اند و شرایط به نحوی است که برای سال تحصیلی آینده مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: در حقیقت پایه دوازدهم اولین خروجی از ساختار ۳-۳-۶ است و در کنکور ۹۸ دو نوع آزمون خواهیم داشت؛ یکی برای فارغ‌التحصیلان نظام قبلی و دیگری برای فارغ‌التحصیلان جدید و تأثیر سابقه تحصیلی در کنکور ۹۸ حدود ۳۰ درصد خواهد بود.

اعمال سهمیه استانی جذب دانشجومعلم در انتظار تایید سازمان برنامه و بودجه

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین تصمیم گیری‌ها برای چگونگی جذب دانشجومعلم برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: برای جذب ۲۵ هزار دانشجوی کارشناسی جدید اقدام کردیم که بعد از اخذ موافقت از سازمان برنامه و بودجه قطعی خواهد شد.

وی ادامه داد: برای جذب ۲۵ هزار نیروی جدید موافقت از طریق سازمان اداری و استخدامی اعلام شده است و اکنون منتظر اعلام نظر سازمان برنامه و بودجه هستیم که به زودی مشخص می‌شود و پس از این مرحله توزیع استانی را در دفترچه آزمون سراسری لحاظ می‌کنیم تا داوطلبان از سهمیه‌های استانی و جنسیتی مطلع شوند.

وزیر آموزش و پرورش درباره زمان تحصیل این داوطلبان بیان کرد: امیدواریم این دانشجویان با تعداد اعلام شده از مهر ۹۷ در کلاس‌های درس مشغول به تحصیل شوند.

۲۳۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی مدارس پایتخت نیاز است

مهراله رخشانی مهر با اشاره به تعداد مدارس دوشیفته در استان تهران اظهار کرد:اکنون در استان ۹۱۸ مدرسه دوشیفته داریم ۱۶۸ مدرسه در شهر تهران و ۷۵۰ مدرسه در شهرستان های استان تهران وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه متوسطه سرانه استاندارد کشور ۵/۱۸ متر مربع است، ادامه داد: در استان تهران سرانه با عدد ۴/۲۶متر مربع با استاندارد فاصله دارد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره وضعیت مدرسه تخریب و بازسازی استان تهران گفت: ۸۵۲۴ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی هستند که در رتبه اول اول نیاز به تخریب و نوسازی محسوب می شوند علاوه بر آن درخصوص سرانه فضای آموزشی در کشور یازدهمین استان زیر خط میانگین است و ۱۴ هزار کلاس نیازمند مقاوم سازی است .

رخشانی مهر درباره وضعیت تامین اعتبار بیان کرد: برآوردهای اعتباری برای تخریب و بازسازی ۲۳۰۰ میلیارد تومان است و برای پروژه های نیمه تمام ۱۴۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

پرداخت کامل معوقات فرهنگیان تا مردادماه/ میزان افزایش حقوق تا زمان صدور احکام هنوز قطعی نیست

مهرداد خان ماکو مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت پرداخت معوقات فرهنگیان اظهار کرد: معوقات فرهنگیان مطالبات آن‌ها از سال ۹۶ را شامل می‌شود که تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان آن تامین اعتبار شده و ۳۴۵ میلیارد تومان باقی مانده است.

وی ادامه داد: مبلغ باقی مانده در تخصیص اعتبار تیر و مردادماه اعمال می‌شود که با این تخصیص معوقات باقی مانده از سال ۹۶ تسویه حساب خواهد شد و احتمال می‌دهیم پرداخت‌ها در ۲ مرحله تیر و مرداد به پایان برسد.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش درباره اقلام باقی‌مانده بیان کرد: حقوق معلمان طرح خرید خدمات آموزشی، اضافه کاری اداری، سنوات ارفاقی و پرداخت هزینه های دوره های مهارت آموزی ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان از جمله مهم ترین اقلامی است که برای پرداخت آن برنامه ریزی کرده ایم.

احتمال کاهش ساعت آموزشی در پایه دوازدهم

بطحایی تصریح کرد: اکنون مدارس ۲ شیفته ای در کشور داریم که این روند به کاهش زمان آموزشی دانش آموزان این مدارس منجر می شود علاوه بر آن تعطیلی مدرسه به دلیل آلودگی هوا و شرایط جوی، کاهش بیشتر زمان آموزشی را به دنبال دارد که در کار معلم هم اختلال ایجاد خواهد کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی جدید بیان کرد: ۳۵ ساعت آموزشی در هفته برای دانش‌آموزان این پایه پیش‌بینی شده است و این موضوع در حالی است که کنکور پابرجاست و امتحان نهایی در چندین درس وجود دارد.

وی ادامه داد: این برنامه ریزی فشار روانی و جسمی به دانش‌آموزان وارد می‌کند در حالی مدرسه باید محل زندگی دانش‌آموزان باشد بنابراین تلاش داریم این ۳۵ ساعت را به ۲۴ ساعت کاهش دهیم.

دانشگاه‌های تربیت معلم سابق به ماهیت تخصصی خود بازگردند/ دانشگاه فرهنگیان مرکز ارتقای حرفه‌ای معلمان شود

علی الهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی درباره تامین اعتبار لازم برای توجه به تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش توجه به کیفیت آموزشی است بر همین اساس سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان برای دوره های ضمن خدمت و ارتقای صلاحیت حرفه‌ای معلمان در نظر گرفته شد هر چند این اعتبار زیاد نبود و دلیل آن غلبه اعتبارات پرسنلی از سایر هزینه‌های است.

وی ادامه داد: در تامین نیروی انسانی باید روند جذب و شناسایی، استخدام و ارتقای مهارت های حرفه‌ای همزمان با هم مورد توجه قرار گیرد و آموزش و پرورش برای تامین نیروی انسانی خود با این نگرش کار اصولی انجام دهد.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال ۹۰ سه دانشگاه تربیت معلم تهران، سبز‌وار و تبریز با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی به دانشگاه جامع تغییر کرد همچنین مراکز فوق دیپلم به دانشگاه فرهنگیان تبدیل شد در نتیجه این تغییرات باید همپای نیاز‌ها حرکت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پ
۲۰:۵۰ ۱۵ تير ۱۳۹۷
کنکور رو بردارید خواهشا
آخرین اخبار