امام جمعه موقت تهران گفت: ۸۰ درصد برجام مربوط به امریکا و ۲۰ درصد مربوط به اتحادیه اروپا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در جشن میلاد امام رضا (ع) در حرم شاهچراغ (ع) با اشاره به اینکه ۸۰ درصد برجام مربوط به آمریکا و ۲۰ درصد مربوط به اتحادیه اروپا بوده، بیان کرد: اتحادیه اروپا مرعوب ترامپ و آمریکا است.

وی با بیان اینکه امام رضا (ع) میزبان کشور ایران است، افزود: برخی تعبیر می‌کنند که امام رضا (ع) مهمان کشور ما است در صورتی که ما بر سر سفره امام رضا (ع) نشسته‌ایم و بلا‌ها از این کشور به خاطر امام رضا (ع) و به یاری خداوند دفع می‌شود.

خاتمی تصریح کرد: در بیاناتی امام خمینی فرمودند: مرکز ایران آستان قدس رضوی است، کشور ایران کشور اهل بیت بوده و به برکت و عنایتاهل بیت (ع) بلایا از کشورمان دور می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر حدیث سلسله الذهب ادامه داد: این حدیث از روایات مشهوری بوده که در رابطه با امام رضا (ع) کتابی نوشته شده، و این روایت را نقل کرده اند که وقتی امام رضا (ع) وارد نیشابور شده اند ۴ هزار قلم به دست به ایشان یادگاری دهید که امام این حدیث را فرمودند:

لااله‌الاالله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی که این یک حدیث قدسی است که خداوند می‌فرماید کلمه لااله الاالله دژ محکم من است و هرکس وارد این دژ شود از عذابم در امان می‌ماند، که نخستین نکته در فمن دخل حصنی است نه فمن قال، یعنی شعار تنها نه، یعنی باور، یعنی از عمق جان خداباور باشد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ظاهر روایت عذاب اخروی است، اما معنای عام هم دارد یعنی اگر کسی می‌خواهد در این دنیا جهنمی زندگی نکند در عذاب خدا نباشد باید خداباور شود نه خداشعار.

خاتمی اضافه کرد: کسی که کتابی درباره توحید می‌نویسد، اما رفتار مشرکانه دارد، و فمن دخل یعنی از عمق جان خداباور باشد و بداند که عزت از آن خدا بوده، و کس که در پی عزت است و خدا عزیزش می‌کند به گونه‌ای که دنیا هم علیه‌اش باشد، تاثیر در آن ندارد.

خاتمی اضافه کرد: خداباوری یعنی اینکه اعتقاد داشته باشیم که اگر ما با خدا باشیم خدا پشت و پناه ما است و نمی‌گذارد زمین بخوریم وجامعه‌ای که خداباور باشد من دخل حصنی یعنی هیچ وقت احساس شکست نمی‌کند و وقتی شما با خدا باشید دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان اظهار کرد: در نهایت فرانسه و آلمان در کنار ملت ایران نیستند، آنچه در این عرصه بسیار مهم است و ۴۰ سال تجربه شده آن است که با اعتماد به ذات مقدس الهی و با تکیه بر او پیش برویم، زیرا ۴۰ سال توطئه‌ها خنثی شده و خنثی می‌شود که آنچه مهم بوده این است که خداباور شویم.

انتهای پیام/ت

صحبت های امام جمعه موقت تهران در شیراز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار