ندیمی گفت:معتقدم خیلی از سفارت خانه ها نیز باید جمع شوند نیازی نیست که این همه ارز برای کنسول و کاردار و افراد دیگر هزینه کنیم.

لزوم مدیریت منابع ارزی برای مسافرت های تفریحی و زیارتیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوذر ندیمی مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه یکی از مباحثی که در حوزه کاهش احتمالی نرخ ارز مطرح است، مدیریت نرخ ارز است، گفت: باید بر اساس سناریوهای محتمل از نظر میزان درآمد منابع ارزی، کشور را مدیریت کنیم و طبیعی است این محدودیت، در همه حوزه ها اثرگذار است و به همین دلیل باید در برخی کارهای غیر ضروری مانند مسافرت های تفریحی و زیارتی، مدیریت کرد.

وی افزود: امروز شاهد تحریک تقاضا از سوی برخی از آژانس های مسافرتی هستیم و بیش از آنکه به اصل مسافرت کار داشته باشند، به منافع خودشان کار دارند و سوء استفاده هایی در این زمینه صورت گرفته است. بنابراین جز در موارد ضروری مانند درمانی و تحصیلی، نباید ارز را در اختیار افراد قرار داد.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه در پاسخ به این سوال که حذف ارز مسافرتی چقدر در مدیریت و صرفه جویی ارز اثرگذار است، عنوان کرد: در بسته مدیریت ارزی، به هیچ وجه اولین و مهمترین اولویت ما ارز مسافرتی نیست یعنی نمی توانیم بگوییم این نوع ارز، شایان و قابل اعتنا است اما به هر حال شاهد کاهش مصرف ارز خواهیم بود.

وی همچنین اضافه کرد: معتقدم خیلی از سفارت خانه ها نیز باید جمع شوند زیرا کار خاصی انجام نمی دهند و تنها نیاز به ارتباط داریم که این ارتباط را می توان به طرق مختلف از جمله اینترنت انجام دهیم و نیازی نیست که این همه ارز برای کنسول و کاردار و افراد دیگر هزینه کنیم و اگر قرار است به مردم فشاری تحمیل شود، این فشار باید به تمام حکومت نیز وارد شود و نمی توان فقط برای مردم قانون را اجرا کنیم.

ندیمی در ادامه با بیان اینکه دو دیدگاه در کشور وجود دارد، عنوان کرد: یک دیدگاه می گوید کشور عادی است و باید عادی نشان دهیم و دیدگاه دیگر می گوید، جنگ اقتصادی است و باید مدیریت جنگ اقتصادی داشته باشیم یعنی باید اولویت بندی کنیم و بر اساس آن مصرف انجام دهیم و کالاهای غیر اساسی را حذف کنیم.

انتهای پیام/

حذف ارز مسافرتی و کاهش مصرف ارز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار