یک مقام مسئول گفت: تاکنون 7 میلیون و 500 هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از وضعیت مساعدتری برخوردار است.

خرید 7 میلیون و 500 هزارتن گندم از کشاورزان/کیفیت گندم تولیدی افزایش یافتمومن نیافر مدیرکل  دفتر هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه تاکنون 7 میلیون و 500 هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است، اظهار کرد: هم اکنون  پیک خرید تضمینی گندم در مناطق سردسیر استان‌های کرمانشاه،کردستان، زنجان، همدان و مرکزی است که خوشبختانه تولید به لحاظ کیفیت و میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از وضعیت مساعدتری برخوردار است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرداخت مطالبات گندمکاران، گفت: تمام کشاورزانی که گندم خود را تحویل داده‌اند، 50 درصد مطالبات خود را تاکنون دریافت کرده‌اند و مابقی با پیگیری‌های صورت گرفته به صورت روزانه و هفتگی به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

نیافر در پاسخ به این سوال که آیا میزان خرید تضمینی گندم ناشی از فروش محصول به مرغداران و دلالان نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است، بیان کرد: با توجه به آنکه قیمت تضمینی گندم نسبت به بازار آزاد بالاتر است؛ بنابراین موضوع کاهش خرید تضمینی گندم  نه تنها در هیچ یک از استان‌ها مشهود نیست، بلکه خرید روزانه به مراتب از سال گذشته نیز بیشتر است.

به گفته این مقام مسئول، تا پایان فصل برداشت پیش‌بینی می‌شود که  حداقل میزان خرید تضمینی گندم همانند سال گذشته از کشاورزان باشد.

مدیرکل دفتر هماهنگی خرید بازرگانی دولتی در پایان  خوزستان،گلستان، فارس و کرمانشاه را از  استان‌های برتر خرید تضمینی گندم معرفی کرد.

انتهای پیام/ 

50 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار