نخست‌وزیر ژاپن از تمایل خود برای دیدار و گفتگو با رهبر کره شمالی به منظور حل مشکلات میان دو طرف و بهبود روابط دو جانبه خبر داد.

شینزو آبه برای دیدار شخصی با کیم جونگ ابراز تمایل کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن روز دوشنبه برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ابراز تمایل کرد. آبه امیدوار است تا در این دیدار به بحث درباره خلع سلاح شبه جزیره کره و همچنین روابط آتی دو جانبه میان توکیو و پیونگ یانگ بپردازند. نخست وزیر ژاپن یادآور شد هنوز هیچ برنامه‌ریزی و مقدمات خاصی برای چنین دیداری صورت نگرفته است.

آبه در کنفرانس خبری مربوط به هفتاد و سومین سالگرد بمباران اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی اعلام کرد: من باید شخصا با رئیس حزب کارگران کره، حزب حاکم کره شمالی، دیدار و گفتگو کنم تا مشکلات مربوط به سلاح‌های هسته‌ای و موشکی و مسئله شهروندان ربوده شده ژاپنی حل شود و روابط تازه‌ای میان کره شمالی و ژاپن شکل گیرد.

طی ماه‌های گذشته رهبر کره شمالی چندین دور گفتگو با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی خود و نیز نشستی با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا داشته است. 

بنا به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، مسئله شهروندان ربوده شده ژاپنی- که توکیو مدعی است، کره شمالی آن‌ها را ربوده است- تا به امروز همچنان حل نشده باقی مانده است و یک موضوع حساس و کلیدی در روابط دو جانبه میان توکیو و پیونگ یانگ محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار