مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: در اثر آتش سوزي به 1.2 هكتار نخيلات بخش شهداد خسارت 100 درصدی وارد شد.

نخلستان‌های شهداد به علت گرمای زیاد طعمه حریق شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: امسال با توجه به وضعيت خشكسالي ها و تابستان بسيار گرم، احتمال وقوع آتش سوزی در اراضی كشاورزی و مراتع دور از انتظار نیست.

وی گفت: در فصل برداشت محصولات در مناطق گرم شهرستان هر گونه اقدام نسنجيده و كوچكترين سهل انگاري و خطاي انساني مي تواند منجر به وقوع حوادث ناگوار شود و باعث وارد شدن خسارات زيادي به كشاورزان شود و به محيط زيست نيز آسيب برساند.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان كرمان گفت: متاسفانه در اثر آتش سوزي بخش شهداد شهرستان کرمان 1.2 هكتار نخيلات خسارات وارد شده است.

همچنين مسعودي به كشاورزان توصيه كرد تا در زمان برداشت وانتقال كامل محصولات خصوصا" محصولات زراعي در مناطق شهرستان كرمان نكات ايمني را رعايت كنند.

وي همچنين به خطر آتش سوزي بدليل انداختن بطری های شيشه ای و شيشه های شكسته در طبيعت اشاره كرد و گفت: انداختن شيشه در باغات و مزارع باعث تمركز نور خورشيد بر روي خار و خاشاك خشك شده و شيشه ها همانند ذره بين عمل كرده و موجبات آتش سوزی فراهم خواهد شد.

مسعودی مراتع را امانتي در اختيار شهروندان خواند و تصريح كرد: رعايت بهداشت و نظافت در مراتع و مزارع هنگام مراجعه به دامن طبيعت و روشن نكردن آتش در طبيعت و محيط هاي آسيب پذيركمترين كاری است كه هر يك از ما می توانيم برای صيانت از اين امانت الهی انجام دهيم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه باغات و مزارع شهداد که دچار آتش سوزی شده بودند از پوشش بيمه ای برخوردار نبودند و کشاورزان برای به حد اقل رساندن خسارات احتمالی محصولات و باغات خود را بیمه نمایند.

 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار